گوناگون

فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود

حجت الاسلام سید جلال حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به نامگذاری امسال به عنوان “سال اقتصاد و فرهنگ با عظم ملی و مدریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهارداشت: در شعار امسال نکات بسیار مهم و ارزشمندی وجود دارد که باید نقشه راه همه مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری براساس یک درک عمیق و استراتژیک از نیازهای کشور، سالهای مختلف را نامگذاری می کنند و مسئولان باید با نگاه ویژه به دنبال تحقق آن باشند چرا که تحقق شعار سال گره گشای مشکلات کشور است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: شعار سال باید با عزم ملی و  مشارکت همه گروه ها، مسئولان و اقشار جامعه دنبال شود چرا که فرهنگ و اقتصاد دو اصل مهم و تآثیرگذار در پیشرفت و توسعه جامعه است.

اقتصاد نقش مهمی در گسترش فرهنگ اسلامی دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک یادآورشد: پیامبر (ص) با حمایت های مادی و معنوی حضرت خدیجه توانستند فرهنگ اصیل اسلامی را در سطح جامعه آن روز گسترش دهند و این مهم نشان می دهد در توسعه فرهنگ اسلامی اقتصاد نقش مهمی را ایفا می کند.

این مسئول ادامه داد: بنابراین باید همه جنبه های شعار سال مورد توجه مسئولان قرار گیرد و نباید بخشی از شعار را مورد توجه قرار دهیم و بخشی دیگر را رها کنیم چرا که تحقق بخشی از شعار سال نیازهای کشور را به صورت کامل تأمین نمی کند.

وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک در راستای تبیین و تحقق شعار سال برنامه های فرهنگی متنوعی را در نظر گرفته اظهارداشت: در این راستا گسترش و نهادینه کردن فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت در جامعه به عنوان یک هدف کلی در این اداره دنبال می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک عنوان کرد: اگر همه مسئولان بیش از پیش به تبیین و توسعه مبانی فکری اصیل اسلامی در سطح جامعه بپردازند در اقتصاد و فرهنگ به پیشرفت بیشتری دست خواهیم یافت.

وی یادآورشد: مسئولان فرهنگی در راستای تحقق شعار سال باید بیش از گذشته احساس مسئولیت کنند و به موضوع فرهنگ به عنوان یک اصل اساسی که موجبات پیشرفت جامعه را فراهم می کند نگاه ویژه ای داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری از سالهای گذشته تهاجم فرهنگی غرب بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و آن را با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی نامگذاری کرده اند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: غربی ها با تهاجم فرهنگی به دنبال این هستند که  باورهای صحیح را از مردم بگیرند و در مقابل باورهای دروغین و ارزشهای غلط و ساخت دست بشری خود را به آنها تلقین کنند.

وی اظهارداشت: غربی ها می خواهند با ضربه زدن به فرهنگ جوامع اسلامی و جایگزین کردن فرهنگ غربی به جای آن، به منافع اقتصادی و شیطانی خود دست پیدا کنند و مسئولان باید با تکیه بر مبانی غنی اسلامی در مقابل آنها با قدرت ایستادگی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا