گوناگون

فرهنگ کار و تولید در عقاید جوانان ونوجوانان نهادینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سعدالدین صبح سه شنبه در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان سمنان طی سال 93 در محل فرمانداری، غنی سازی اوقات فراغت را زمينه ساز حضور نوجوانان و جوانان در عرصه های مدیریت آینده کشور دانست و افزود: برنامه ريزي در ستاد باید به گونه ای باشد که شناسایی استعدادها توام با آموزش هدفمند توسط مربیان مجرب به صورت مستمر در طول سال ادامه دار باشد.

وی تصریح کرد: با فراهم کردن محيطي فرهنگی و امن براي فرزندان، والدين با اطمينان خاطر بیشتری فرزندان خود را براي شركت در این كلاسها بر مبناي علايق و سليقه های فردی، ترغيب و تشويق کنند.

سعدالدین با اشاره به جوان بودن جمعیت کشور در حال حاضر گفت: لزوم توجه به فرهنگ کار و تولید در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت باید گنجانده شده و در عقاید و افکار نوجوانان و جوانان کار و تولید به عنوان ارزش نهادینه شود.

 فرماندار شهرستان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد موفق ستاد در برنامه ریزی اوقات فراغت برای جوانان در سال گذشته خبر داد و افزود: اعضای ستاد با رصد برنامه های های سنوات گذشته در رفع مشکلات اقدام و بر اساس نیازسنجی از علایق های نوجوانان و جوانان برنامه ریزی جامعی را در سال جدید تدوین کنند.

سعدالدین ادامه داد: مدیران ادارات ضمن اطلاع رسانی عمومی از برنامه های اوقات فراغت در ارائه خدمات و استفاده بهینه از امکانات موجود اعم از سالن های ورزشی و … در برگزاری کلاس های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان کارکنان و مخاطبان اقدام کنند.

وی، نوجوانان و جوانان را سرمایه های عظیم اجتماعی و انسانی نظام دانست و گفت: وظیفه خانواده ها و مسئولان ایجاد فضای با نشاط و مناسب برای رشد و تربیت صحیح اسلامی و ایجاد امید برای مثمر ثمر بودن در سرنوشت کشور برای آنان است.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان درشهرستان سمنان یا تاکید بر اینکه نقش جوانان در پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل و در هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی و کسب موفقیت های علمی و بویژه هسته ای بی بدیل است تصریح کرد: جوانان ما با اطاعت از مقام معظم رهبری در سال گذشته نیز حماسه سیاسی را محقق کردند و در سال جدید هم با توجه بیشتر به فرهنگ اسلامی و تلاش برای تحقق حماسه اقتصادی نقش خود را مطمئنا پررنگ تر از قبل ایفا می کنند.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان سمنان نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت های ستاد را ارائه کرد و افزود: در سال گذشته شش جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان برگزار شد که سه جلسه آن مربوط به اوقات وفراغت و سه جلسه آن مربوط به ازدواج جوانان بود.

چنگیزی از تشکیل تیم 9 نفره بازرسی ستاد طی سال گذشته جهت ارزیابی و نظارت بر عملکرد اعضای ستاد و پیگیری اجرای مصوبات ستاد خبرداد و تصریح کرد :با توجه به اینکه دستگاه های مختلف بر اساس شرح وظایف ذاتی خود برنامه ریزی های مختلفی در بخش غنی سازی اوقات فراغت دارند این بازرسی ها بیشتر در راستای افزایش کیفیت برنامه ها ی اجرای صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا