گوناگون

فریضه امر به معروف و نهی از منکر دربرگیرنده موضوعات حقوق شهروندی، حجاب و عفاف است

81221302 5795701

به گزارش ایرنا، ˈسیدسعید شاهرخیˈ عصر روز دوشنبه در کارگروه صیانت از حقوق شهروندی استان با اشاره به نقش مهم رسانه ها در توسعه، ترویج و اشاعه حقوق شهروندی، افزود: تدوین یک برنامه کارشناسی و عملیاتی در زمینه حقوق شهروندی و عفاف و حجاب از موضوعات اصلی و محوری کارگروه در راستای ترویج و اشاعه این فرهنگ محوری در سطح جامعه است.

وی اظهار کرد: دراین زمینه نقش مردم به ویژه رسانه ها در توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و محورها و موضوعات اصلی این فریضه از جمله حقوق شهروندی، حجاب و عفاف بسیار ضروری و غیرقابل انکار است.

شاهرخی با تاکید بر برنامه ریزی علمی و عملی به عنوان نقشه راه دراین حوزه، تصریح کرد: کمیته های مرتبط با کارگروه باید تا پایان سال جاری برنامه علمی و عملیاتی خود را در حوزه های موردبحث تهیه و تنظیم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر پیگیری حقوق شهروندی به عنوان یک موضوع اصلی در جامعه، افزود: ارائه راهکارها و برنامه های اجرایی، مشخص و اثربخش باید مورد توجه اعضای کارگروه در روند تهیه و تدوین برنامه های اجرایی این حوزه باشد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: با تهیه و تدوین برنامه مشخص، زمان بندی شده و عملیاتی، مراتب برای اجرا به دستگاهای مربوطه و متولی در سطح استان ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، یکی از موضوعات مهم در حوزه حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و دستگاههای اجرایی باید زمینه لازم برای تسهیل روند خدمت رسانی بهینه به مردم را به صورت شفاف و عملی فراهم کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان نیز دراین جلسه ضمن تاکید بر فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان، گفت: آسیب شناسی مسایل و موضوعات در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف از ضرورت های اصلی برای توسعه و نهادینه کردن این فرهنگ در سطح جامعه است.

سرهنگ ˈعلی حسین پازدارˈ افزود: انجام کارهای فرهنگی موثر و کارشناسی در سطح جامعه به ویژه از طریق رسانه ها و صدا و سیما از اقدامات مهم و قابل توجه در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

1625

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا