Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

فسیل پرنده 62 میلیون ساله در آمریکا کشف شد + عکس

فسیل پرنده 62 میلیون ساله در حالی به تازگی در ایالت نیومکزیک کشور آمریکا کشف شده که این فسیل دارای ابعادی به اندازه یک گنجشک امروزی می باشد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

فسیل پرنده 62 میلیون ساله که توسط محققان Tsidiiyazhi نام گرفته ظاهری شبیه به گنجشک دارد. این پرنده در حقیقت قدیمی‌ ترین گونه از موجودات درخت نشین میان گروه‌ های پرندگان امروزی به حساب می‌ آید. این در حالی است که یافته‌ های مختلف نشان می‌ دهند پس از دوران سوم کرتاسه و برخورد شهاب با زمین و از بین رفتن دایناسورها، گونه پرندگان به سرعت متحول و به گروه‌ های مختلفی تقسیم شدند که سبک زندگی و تغذیه متفاوتی داشتند.

انقراض دوران سوم کرتاسه نام رویدادی است که در حدود ۶۶ میلیون سال پیش، منجر به انقراض نسل دایناسورها بر روی کره زمین شد. بر اساس نتایج دیرینه‌ شناسی، رویداد انقراض کرتاسه با برخورد یک سیارک به شکل شهاب سنگ به زمین شکل گرفت و منجر به انقراض تمامی نسل دایناسورها از کره زمین شد. البته بسیاری محققان عقیده دارند که به دلیل تغییرات آب و هوایی روند نابودی دایناسورها پیش از آن شروع‌ شده بوده است.

این پرنده مشابه گنجشک، دو میلیون سال پس از انقراض دایناسورها در زمین زندگی می‌ کرده است. محققان موزه بروس در کانکتیکات آمریکا فسیل این پرنده را بررسی کردند. تحلیل و بررسی این فسیل نشان می‌ دهد ۱۰ گروه بزرگ پرندگان نیز حدود چهار میلیون سال پس از برخورد شهاب‌ سنگ با زمین به وجود آمدند.

دانیل کسپکا مولف تحقیق درباره فسیل پرنده 62 میلیون ساله می‌ گوید:

این فسیل متعلق به پرنده ای بسیار قدیمی است که پاهای کوچکی داشته است. عمر فسیل نیز 62/2 تا 62/5 میلیون سال تخمین زده می‌ شود.

 باهم در میهن پست تصاویر مفهومی از این پرنده و استخوان های آن را تماشا خواهیم کرد.

 

منبع   gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا