گوناگون

فضاهای آموزشی ایلام باید متناسب با رشد شهرها توسعه یابند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مروارید در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: حرکت و پویایی هر جامعه بستگی به رشد و توسعه آموزش و تعلیم و تربیت دارد چرا که باید با استفاده از استعدادها و امکانات موجود زمینه رشد دانش آموزان برای تعالی و پیشرفت جامعه فراهم آید.

وی افزود: آموزش و پرورش رکن و محور اساسی جامعه است و کشورهای در حال توسعه نیز تلاش دارند تا این اصل را به عنوان یکی از مؤلفه های توسعه یافتگی، سرلوحه خود قرار دهند.

استاندار ایلام توسعه پایدار را در گرو توسعه نیروی انسانی کارآمد و تاثیرگذاردر جامعه دانست و بیان داشت: مجموعه آموزش و پرورش باید در راستای کیفیت بخشی، فراهم کردن نیازهای فکری جوانان و در جهت هموار ساختن زیرساخت‌ها تلاش کند.

وی با تاکید بر توسعه فضاهای آموزشی متناسب با توسعه شهرها تصریح کرد: آموزش و پرورش امروز در مسیر کیفیت بخشی و اجرای سیاست ها با موفقیت عمل کرده است که باید نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی متناسب با توسعه شهری را با همکاری دستگاهای دولتی در دستور کار قرار دهد.

محمدرضا مروارید تأمین فضای آموزشی را از اولویت های آموزش وپرورش عنوان کرد و گفت: باید در یک برنامه زمان بندی و فرآیند مشخص؛ بهسازی منابع انسانی و تأمین فضای آموزشی را با جهت گیری های خاص و منطقی دنبال کنیم تا کیفیت بخشی با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: باید به تعمیر، تجهیز و نگهداری فضاهای آموزشی با استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و جذب منابع مشخص اهتمام ویژه داشت تا بتوانیم فضاهای آموزشی را که از استحکام مطلوبی برخوردار نیست به گونه ای مدیریت کنیم تا در آینده به صورت مدارسی ایمن مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز داشت: مهم ترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی کودکان و نوجوانان، هماهنگی و هم سویی نظری و علمی میان مربیان و خانواده هاست.

وی با اشاره به نقش خانواده درنشاط و تقویت روابط اجتماعی در جامعه ونیز ایجاد روحیه خود باوری در دانش آموزان بیان کرد:در هر جامعه ای، خانواده به عنوان زیربنایی مستحکم ساخت اجتماعی و عامل اصلی حفظ و حراست از ارزش های اخلاقی و اجتماعی است و کارکردهای ویژه ای دارد باید تلاش نمود تا ارتباط بین دانش آموزان و اولیاء تقویت شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا