گوناگون

فعالیتهای مذهبی در دانشگاه ها از جمله برکات و ثمرات انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر کاظم جلالی صبح یکشنبه با حضور در مراسم عزاداری دانشگاهیان شاهرود در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهر اظهار داشت: باید خدا را شکر کرد که این حرکتهای مذهبی در دانشگاههای ما و در چهره های علمی و دانشگاهی اینگونه باشکوه برگزار می شود و همینها باعث ماندگاری و پایداری حرکت بزرگ حسینی است.

وی با تصریح بر اینکه شیعه یک نوع درخشش جهانی دارد که بخش عظیمی از آن به انقلاب اسلامی ایران بر می گردد افزود:  اینکه عملا شاهد بودیم حکومتی که تا دندان مسلح بود بوسیله مردمی با دستان خالی فروریخت و خون بر شمشیر پیروز شد این عملا برای جامعه جهانی به عنوان یک سوال مطرح شد که چگونه این اتفاق افتاد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بالاخره بعد از تحقیقات بسیار آنان دریافتند که اساس پاسخهایشان در امام حسین (ع)، عاشورا و محرم است.

جلالی همچنین افزود: در ایالات متحده آمریکا بیش از سه هزار موسسه پژوهشی روی این موضوع کار می کنند که چه اتفاقی افتاد و چه مسیری بود که یک انقلاب و نظامی با این همه دشمنی که نسبت به آن وارد می شود همچنان پابرجاست و بدین ترتیب آنها آمدند و برنامه ریزی کردند تا امام حسین (ع) و وقایع محرم را تضعیف کنند که آن چیزی که امروز به نام داعش و طالبان به عنوان اسلام افراط گرایی دیده می شود اساسش بر تضعیف ولایت پذیری و شهادت طلبی بود که در قیام عاشورا نمود پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاههای آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم با اشاره به روایتی گفت: ارزش مومن از کعبه هم بالاتر است چرا که مومن منتسب به خداست یعنی مومن بالله است.

حجت الاسلام رضا کهساری با طرح این سوال که چرا ارزش مومن از کعبه بالاتر است؟ گفت: کعبه اگر ارزش دارد ارزشش را خدا به او داده و کعبه خود کاری را نکرده که کسب مقام بکند و یکطرفه است اما مومن میتوانست غیر مومن و فاسد هم باشد ولی دست روی هوای نفسش گذاشت و اختیارا خود را به سمت خدا کشید لذا ارزشش بالاتر می رود.   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا