گوناگون

مسابقه نقاشی با موضوع "اسرائیل، رژیم كودك كش" در بجنورد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا معنوی صبح یکشنبه در حاشیه جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان بجنورد در جمع خبرنگاران افزود: همه ساله هفته بسیج دانش آموزی در راستای بزرگداشت شهید دانش آموز حسین فهمیده برگزار و تا روز ۱۳ آبان ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: امسال نیز به منظور گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی برنامه های متنوعی اجرا و برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان و روز دانش آموز انجام شده است.

معنوی همزمانی راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با روز عاشورا را فرصت مغتنمی برای الگوگیری دانش آموزان از فداكاری امام حسین(ع) برای دفاع از ارزش های اسلامی دانست و گفت: امیدواریم در روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ایام سوگواری آن امام عزیز بتوانیم فرهنگ عاشورا را بین دانش آموزان ترویج دهیم.

وی دیدار دانش آموزان بسیجی بجنورد با قائم مقام نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، گلباران مزار شهدا، حضور در نماز جمعه و … از جمله برنامه هایی عنوان كرد كه در هفته بسیج اجرایی شد.

معنوی با بیان اینكه هر سال از بین ۳۶ هزار دانش آموز شهید، دو شهید به عنوان شهدای شاخص به دانش آموزان معرفی می شوند گفت: امسال شهید حسینعلی عالی اهل زابل و شهیده محبوبه دانش آشتیانی از تهران به عنوان شهدای شاخص معرفی شدند كه برای آشنایی دانش آموزان با سیره این دو شهید، آموزش و پرورش بجنورد برنامه های متنوعی در نظر دارد.

این مقام مسئول درآموزش و پرورش بجنورد با اشاره به حضور گسترده دانش آموزان در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با عاشورای حسینی بیان داشت: دانش آموزان در این روز در كنار هیئت های عزدارای استقامت خود را برای مبارزه به استكبار جهانی اعلام خواهند کرد.

وی همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی تحت عنوان” اسرائیل رژیم كودك كش” خبر داد و شعار امسال هفته بسیج را نیز” دانش آموز بسیجی، طلایه دار علم و بصیرت حسینی و شور انقلابی” اعلام كرد.

معنوی در خاتمه با اشاره به اردوهای راهیان نور گفت: امسال چهار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه شهرستان بجنورد به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

وی با بیان اینكه هزینه های اعزام این دانش آموزان بسیار سنگین است از دستگاه های زیربط خواست تا در پرداخت هزینه ها آموزش و پرورش یاری كنند.

به گفته این مسئول تاكنون برای اعزام ۲۲۰ نفر از دانش آموزان، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده و برای اعزام سایر دانش آموزان نیز با برآوردهایی كه انجام شده ۱۵۰ میلیون تومان هزینه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا