گوناگون

فعالیت 34درصد مردم خراسان جنوبی در پرورش دام

رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی از فعالیت 34 درصد مردم استان در کار تولید و پرورش دام خبرداد و خاطرنشان کرد: 80هزار و687 نفر در بخش دام فعال هستند.

هاشم ولی‌پور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: یک هزار تن جو به صورت نقدی تحویل در محل انبارهای داخل استان برای توزیع توسط اتحادیه‌های عشایری و دامداران خریداری و در حال توزیع است.

وی ادامه داد: 3هزار تن جو در مبادی ورودی بنادر کشور که توزیع آن از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به صورت مدت‌دار شش‌ماهه ابلاغ شده و با توجه به پیگیری‌های انجام شده موافقت به صورت هشت ماهه ابلاغ شده است.

رئیس جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر با توجه به سهمیه موجود، محدودیتی از نظر میزان تحویل جو وجود ندارد و فقط دامداران مرتعی دام سبک و شتر می‌توانند برای خرید جو اقدام کنند.

ولی‌پورمطلق اظهارکرد: دامدارانی که واجد شرایط تحویل جو هستند باید به جهادکشاورزی یا اداره عشایری شهرستان مراجعه کنند و پس از اخذ معرفی‌نامه و ارائه آن به معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان یا اداره کل عشایری استان برای خرید جو به شرکت پشتیبانی امور دام استان معرفی می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر 3میلیون و 143هزارو756 راس دام سبک و 155هزارو995 راس دام سنگین در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته 23هزار و898 تن گوشت قرمز در استان تولید شده و مازاد تولید به سایر استان‌های کشور به صورت دام زنده منتقل شده است.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه در سال گذشته 146هزار و141 تن شیر در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: قیمت هر کیلو جو 8هزار و500 ریال است و طبق مصوبه موجود بازپرداخت آن برای کشاورزان شش ماهه است و اخذ موافقت 8 ماهه در حال پیگیری است که با ابلاغ توزیع هشت ماهه نیز بلامانع است و در حال حاضر توزیع جو به صورت شش ماهه محدودیتی ندارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا