گوناگون

فعالیت 792 مهدکودک در مازندران/ جشنواره یاوران نماز برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید آرام پیش از ظهر چهارشنبه در ستاد هفته ملی کودک در استان، با بیان اینکه برنامه های مختلفی به مناسبت هفته ملی کودک دراين اداره كل برگزار مي شود ، گفت : يكي از مهم ترين اين برنامه ها برگزاری اختتامیه جشنواره یاوران نماز با محوریت ترویج فرهنگ نماز در کودکی است.

مديركل بهزيستي مازندران با اشاره به اينكه این برنامه از خردادماه سال جاری با حضور بیش از هزار کارشناس مهدهای کودک در سراسر کشور آغاز شد، بيان داشت: این جشنواره با محوریت آشنایی کودکان با مفاهیم دینی به ویژه نماز, اذان ومسجد ، دردو گروه کودکان و مربیان ووالدین خاطره نویس برگزارشده است.

آرام با اعلام اينكه حدود 475اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است ، افزود : ازاین تعداد 44اثر به عنوان آثار برگزیده مازندران  انتخاب شده كه 35 اثر برگزیده به حوزه کودکان و مابقی به والدین ومربیان اختصاص دارد.

وي برگزاری کارناوال عمومی شادی و همايش هزار نفري ، برگزاری برنامه های مختلف آموزشی را از جمله برنامه های گرامیداشت هفته ملی کودک دانست.

قاسم عزيززاده گرجي ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نيز با بيان اينكه در دين مبين اسلام بر رعايت حقوق كودك تاكيد فراوان شده است ، گفت:  در فرامين الهي 1350 سال قبل از تشكيل سازمان يونيسف بر رعايت و احترام به كودك تاكيدشده تا جايي كه پيامبر اسلام به احترام حضرت فاطمه الزهرا از جا برمي خواستند .

وي محبت ، بوسه زدن و فراهم آوردن تعليم و تربيت و تامين خوراك و پوشاك را از جمله حقوق كودك برشمرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با بيان اينكه دبير خانه هفته ملي كودك در مرداد سال جاري تشكيل شده است ، بيان داشت : جلساتي در استانداري مازندران با حضور اعضاي ستاد برگزار و برنامه هاي هفته ملي كودك تدوين شد .

عزيززاده گرجي با بيان اينكه 14 دستگاه عضو ستاد هفته ملي كودك هستند ، افزود : بيش از 250 برنامه در طول اين هفته از سوي اعضاي ستاد اجرا مي شود.

وي با بيان اينكه فرمانداران شهرستان ها نيز از سوي استانداري مكلف به تشكيل ستاد هفته ملي كودك شدند ، گفت : شهرداران نيز موظف به نصب پوستر هاي با عنوان هفته كودك شدند تا فضاي تبليغاتي در شهر بوجود بيايد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان همچنين به نقش رسانه ها در آگاه سازي جامعه اشاره كرد و اذعان داشت : رسانه ها به عنوان چشم بيدار جامعه بايد مسائل و مشكلات اين حوزه را منعكس كرده تا بصیرت اجتماعی نسبت به حقوق کودکان افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا