Mihanpostاقتصادیجامعه

فقط پرداخت یارانه نان را ارزان می کند

به گزارش میهن پست – رییس اتحادیه نان‌های حجیم گفت: اگر دولت به هر نفر ۹۰۰۰ تومان یارانه نان بپردازد قیمت نان ارزان می‌شود.

به  نقل از مهر، محمدجواد کرمی – امروز – شنبه – در نشست خبری افتتاح نمایشگاه نان، شیرینی و شکلات با بیان این‌که در حال حاضر قیمت نان سنتی و حجیم کیلویی ۳۲۰۰ تومان است، اظهار کرد: اگر دولت همه چیز را رها کند قیمت نان ۲۶۰۰ تومان می‌شود.

وی با بیان این‌که از نان‌های حجیم ۳۰ درصد حق بیمه دریافت می‌شود، گفت: این درحالی است که از نان‌های سنتی تنها ۱۰ درصد حق بیمه توسط دولت گرفته می‌شود.

رییس اتحادیه نان‌های حجیم با بیان این‌که ما مخالف پرداخت یارانه دولت هستیم، گفت: اگر بحث هدفمندی‌ یارانه‌ها آرد و نان که در سال ۱۳۸۹ اتفاق افتاد مجدد نیز اجرایی شود قیمت نان کاهش می‌یابد و کیفیت آن افزایش پیدا می‌کند.

کرمی افزود: اگر یارانه نان آزاد شود بازار رقابتی در این حوزه ایجاد می‌شود به طوری که نانوا نان را به وزن مشخصی که دولت ابلاغ می‌کند می‌فروشد.

وی با بیان این‌که سه سال است به نانوا قیمت نان ارائه نشده و از آن طرف یارانه تنها به آرد علیرغم توجه به هزینه آب و برق داده شده است، گفت: این مساله موجب شده است نانوا وزن نان را کم کند که اگر آزادسازی یارانه در این قسمت صورت بگیرد کیفیت نان بالا می‌رود و مصرف آن بهینه می‌شود.

رییس اتحادیه نان‌های حجیم مصرف نان حجیم را ۱۲ درصد و نان سنتی را ۸۷ درصد عنوان و اظهار کرد: مقصر اصلی این امر دولت است به همین دلیل باید یارانه نان آزاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا