Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

فناوری جدیدی که در مترو به زنان باردار کمک می کند ؟

فناوری جدیدی در مترو کره جنوبی به کار گرفته شده که می تواند به زنان باردار کمک کند . با استفاده از این فناوری افرادی که داخل مترو هستند از حضور خانوم بارداری که در مترو است مطلع شده و متوجه می شوند که باید جای خود را به  او دهند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

در بیشتر کشورهای جهان این فرهنگ سازی ایجاد می شود که افرادی که در مترو روی صندلی نشسته اند با دیدن یک فرد سالخورده یا یک خانوم باردار باید جای خود را به او بدهند . اما گاهی اوقات مخصوصا برای خانوم های باردار مشخص نیست که فرد نیاز دارد روی صندلی بنشیند . حالا با فناوری جدیدی که بطور آزمایشی در کره جنوبی به کار گرفته شده هر خانوم بارداری که وارد مترو شود یک چراغ کوچک درون واگن مترو روشن شده و افرادی که روی صندلی نشسته اند متوجه می شوند که  باید جای خود را به او بدهند.

این فناوری با بلوتوث کار می کند و خانوم های باردار باید برای خود یک لوگو بلوتوثی تهیه کنند و آن را روی لباس یا کیف خود نصب کنند حالا هر زمانی که وارد مترو شوند چراغ صورتی رنگی روی دیواره واگن روشن شده و فرد می تواند به کمک دیگر افراد نشسته در مترو خیلی زود یک جای نشستن پیدا کند .

شهردار بوسان در کره جنوبی از این طرح بسیار استقبال کرده و گفته که امیدوار است خانوم های باردار با این روش راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند. او قصد دارد در تمامی واگن های قطار در سراسر کره جنوبی از این فناوری استفاده کند .

در لندن هم زمانی که یک خانوم باردار وارد مترو می شود یک لوگو به او می دهند  که روی آن کلمه  “باردار” نوشته شده است .

شاید این هم یکی از سیاست های افزایش جمعیت برای کره جنوبی باشد چرا که سال گذشته این کشور یکی از پایین ترین آمار زاد و ولد را در جهان داشته است .

با هم در میهن پست تصاویری از فناوری جدید در مترو که به زنان باردار کمک می کند را مشاهده می کنیم.

منبع : hejakartapost

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا