Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

فن‌آوری حمل و نقلی هایپرلوپ و عزم روسیه برای اجرای آن + عکس

فن‌آوری حمل و نقلی هایپرلوپ و عزم روسیه برای اجرای آن در حالی جدی به نظر می رسد که روسیه در حال بررسی امکان اجرایی کردن سیستم حمل‌و نقل هایپرلوپ الون ماسک برای ایجاد یک خط سریع‌السیر بین شهرهای مختلف این کشور است ماکسیم سوکولوف، وزیر حمل‌ونقل روسیه بر این باور است که این کشور آماده اجرایی کردن یک سیستم حمل‌ونقل زمینی مشابه طرح هایپرلوپ الون ماسک، رئیس شرکت اسپیس‌ایکس و تسلا است و اینکه پروژه مشابهی در حال انجام است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

فن‌آوری حمل و نقلی هایپرلوپ از آن جهت مورد توجه روس ها قرار گرفته است که سوکولوف وزیر حمل‌ونقل روسیه در این خصوص به رسانه ها گفته است: دو سال قبل من با یک نمونه پیش‌ساخت در دانشگاه حمل‌ونقل سن‌پترزبورگ آشنا شدم. می‌توان گفت که اصول فنی این طرح در حال حاضر انجام شده است.

هایپرلوپ محصول تفکر الون ماسک است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ مطرح شد. این سیستم حمل‌ونقل زمینی مفهومی از یک سیستم رانشگر بر اساس الکترومغناطیس استفاده می‌کند که در حالت نظری می‌تواند واگن‌های حاوی انسان را در خلاء با سرعت بیش از ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در یک تونل فولادی مهروموم شده انتقال دهد.

نکته قابل توجه در خصوص اجرای فن‌آوری هایپرلوپ این است که این امید وجود دارد که با این فناوری در آینده مسافران بتوانند در حدود ۳۰ دقیقه از لس‌آنجلس به سان‌فرانسیسکو برسند.

به گفته آناتولی زایتسف از دانشگاه دولتی حمل‌ونقل در سن‌پترزبورگ، هایپرلوپ شامل ساخت راههای اصلی است که غرب روسیه را به شمال و جنوب آن را به شرق متصل می‌کند و گام اول آن، مرتبط کردن بندرهای دریای بالتیک با پایانه‌های باری در مسکو است و البته باید گفت که مسافت بین مسکو و سن‌پترزبورگ بیش از ۶۰۰ کیلومتر است و تولید چنین شبکه حمل‌و نقلی را به یک چالش پرهزینه تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که محققان روسی به نمایش “شناوری مغناطیسی” پرداخته‌اند که می‌تواند هر وزنی را بلند کند. این پروژه اکنون در سن‌پترزبورگ قرار داشته و بازدید از آن آزاد است.

بر اساس برآوردهای محققان، هزینه این پروژه بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار خواهد شد، در حالیکه استانداردهای غربی این هزینه را ۲۱ میلیارد دلار تخمین زده‌اند اما تا به حال کمک‌کنندگان مالی این پروژه بسیار محدود بوده و هنوز در مراحل اولیه است.

به هم در میهن پست تصاویری از فن‌آوری حمل و نقلی هایپرلوپ را تماشا می کنیم.

منبع: scmp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا