گوناگون

فیلم: به نوای وحید تاج دل بسپارید و عکس‌های کیانیان را ببینید

این فیلم‌های بدون پروانه ساخت نجات خواهند یافت؟دومین آخر هفته مصادف با ماه مبارک رمضان در حالی فرارسید که این آخر هفته نیز می‌توانید با اندکی کوشش، استفاده از برنامه‌های فرهنگی را از دست ندهید؛ رویدادهایی که بسیاری‌شان هیچ‌گاه مجدداً برپا نمی‌شوند و از این حیث، لاجرم باید مشقت طی مسیر به قصد بهره برداری از آنها را به جان خرید اما پیش از آن دعوت‌تان میکنیم تا نوای «بگردید بگردید، در این خانه بگردید» از اشعار خاص هوشنگ ابتهاج را با صدای وحید تاج بشنوید.

به گزارش «تابناک»، دومین آخر هفته ماه مبارک رمضان در حالی فرارسید که شاید مهم‌ترین خبر این روزها، اعلام برگزاری کنسرت «چرا رفتی» به خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی تهمورس پورناظری برای نخستین بار در ایران است؛ آلبومی بین‌المللی که در کنار آلبوم ناظری‌ها، توجه مخاطبان مشکل پسند موسیقی را در ایران و دیگر نقاط جهان به خود جلب کرده است.

این کنسرت که اجرای زنده قطعات آلبوم  نه فرشته ام نه شیطان است، در روزهای 16، 17 و 18 مرداد ماه در تهران، تالار بزرگ وزارت کشور و در شش اجرا به روی صحنه خواهد رفت و ناگفته پیدا است که این کنسرت تنها در صورت حضور نوازندگان بین‌المللی حاضر در آلبوم «نه فرشته ام، نه شیطان» ارزش واقعی خرید بلیت 100 هزارتومانی را دارد.

در حوزه تئاتر نیز شکل گیری شورای هنری به عنوان تصمیم گیرنده اجراهایی که هر سال در مهم‌ترین سالن‌های تئاتر کشور شاهدش خواهیم بود، جزو اتفاقات بسیار مثبت و راهگشا است، آن هم در شرایطی که 300 تقاضا برای اجرا در این سالن وجود دارد. دکتر علی رفیعی، حسین پاکدل، حسین مسافرآستانه، حمیدرضا آذرنگ، سهراب سلیمی، منیژه محامدی، نادر برهانی‌مرند، آروند دشت‌آرای، امیر دژاکام، حمید پورآذری، آرش دادگر، فارس باقری، کتایون فیض مرندی و نیما دهقان از جمله اعضای این شورا هستند.

در کنار این اتفاق‌های مهم حوزه‌های موسیقی و تئاتر، رویدادهای فراوانی فرهنگی دیگری نیز در این آخر هفته در جریان است که در حوزه هنرهای تجسمی برخی از آنها را برای برنامه‌ریزی و حضور در آخر هفته بر می‌شماریم.

نمایشگاه آثار مجسمه اعضای انجمن مجسمه سازان با پیشنهاد نامگذاری روز ملی مجسمه در نگارخانه برگ افتتاح شد. در این مراسم که اعضای انجمن مجسمه سازان حضور داشتند طاهر شیخ الحکمایی در سخنانی بر فعالیت دوباره انجمن به طور جدی تاکید کرد و از برگزاری مجمع عمومی انجمن برای تعیین هیات مدیره در 25 تیرماه جاری خبر داد. در این نمایشگاه 40 اثر از اعضای انجمن مجسمه سازان به نمایش درآمده است.

فیلم: به نوای وحید تاج دل بسپارید و عکس‌های کیانیان را ببینید

خانه هنرمندان میزبان گزیده‌ای از عکس‌های عکاسانی‌ است که عکس‌هایشان در
گالری مجازی پیکس وان به نمایش درآمده است. نمایشگاهی از 154 عکس 106 عکاس
که از مجموعه عکس‌های برگزیده‌ی گالری مجازی 1pix.ir انتخاب شده‌اند در
گالری بهار و تابستان خانه‌ی هنرمندان ایران به نمایش درآمده‌اند. در این
نمایشگاه تعدادی عکس هم از رضا کیانیان،‌ سیف الله صمدیان،‌ محمد ابراهیم
صافی به نمایش در آمده‌اند. این نمایشگاه از 15 تا 21 تیر ماه در گالری
تابستان و بهار خانه هنرمندان ایران برقرار است.

مجموعه‌ای از آثار برگزیده نقاشی و مجسمه بزرگان هنر ایران در گالری نگاه به نمایش گذاشته می‌شود. تارا بافکر، مسؤول برگزاری این نمایشگاه، ‌اظهار کرد: گالری نگاه در ادامه‌ی برنامه خود برای برپایی نمایشگاه‌های هنری از آثار هنرمندان بزرگ ایران، نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه را با نمایش آثاری از چند هنرمند بزرگ برپا می‌کند. حسین زنده‌رودی، بهمن محصص و اویسی از هنرمندانی هستند که آثار آن‌ها در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه روز پنج‌شنبه 19 تیرماه ساعت 17 در گالری نگاه به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، کوچه گلزار، شماره 32 افتتاح می‌شود و تا 31 تیرماه ادامه خواهد داشت.

مهدی فرهادیان در چهارمین نمایشگاه انفرادی اش، مجموعه‌ای از آثار خود را با نگاهی متفاوت به طبیعت در نمایشگاهی با عنوان «آتش‌ها و گل‌ها» در گالری ماه به نمایش می‌گذارد. ‌20 تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف و با تکنیک‌های رنگ روغن روی چوب، پاستل و آبرنگ روی مقوا برای بازدید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایشگاه «آتش‌ها و گل‌ها» روز جمعه 13 تیرماه در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره 26 افتتاح می‌شود و تا چهارم مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود.

پیمان شعفی با در کنار هم قرار دادن قطعه‌های حجمی، بوم‌های سه بعدی مینی‌مال به صورت شکل‌های هندسی ساخته است. این کارهای حجمی بوم‌های سه بعدی مینی‌مال هستند که با استفاده از فلز و چوب و به صورت شکل‌های هندسی ساخته شده‌اند. از 12 اثر این نمایشگاه، سه بوم به صورت یک تکه و باقی کارها به صورت پازل و با کنار هم قرار دادن تکه‌های مختلف ساخته شده‌اند.

نمایشگاه بوم‌های مینی‌مال و سه بعدی این هنرمند روز جمعه 20 تیرماه در گالری آن به نشانی خیابان ونک، خیابان سئول، شماره 40 افتتاح می‌شود و تا یکم مرداد از ساعت 11 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

flvplayer

دانلود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا