گوناگون

فیلم: ژاپنی با کودکانشان‌ چه می‌کنند و ما با کودکانمان چه می‌کنیم؟!

224372 966نخستین غروب جمعه رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری آمد تا پس از گذر از شش روز گرم تابستانی، با زبان روزه این آدینه را کنار خانواده افطار کرده و برای ظهور مهدی موعود (عج) در این ساعات عزیز دعا کنیم.

رمضان ماه خداست؛ ماه رحمت، مغفرت، ماه برترین ماه ‏ها و شب قدرش بهترین شب هاست. رمضان ماه رابطه خلق و خالق و عبد و معبود است. رمضان ماه نزول كتاب هاى آسمانى و قرآن مبین است. رمضان ماه اخلاص و تقواست. رمضان ماه ایثار، صبر و مقاومت است. رمضان ماه روزه، مبارزه و جهاد با نفس است. رمضان ماه تقرب، پرورش ایمان، عبادت و عمل است. رمضان ماه بررسى اعمال و تقدیر برنامه هر سال است.

امروز نیز همچون غروب‌های گذشته، نخست اسماءالله‌الحسنی را می‌شنوید. در ادامه این بار نوای ربنا را صدای استاد شجریان خواهید شنید. سپس نوبت به اشاره‌ به یکی از مشاغل سخت در این مقطع زمانی است؛ رانندگان زحمت کش تاکسی در این روزها زیر این آفتاب و با حرارتی که با گوشت و پوست لمسش کرده‌ایم، در حال خدمات رسانی به دیگر شهروندان در خودروهایی هستند که حکم تنور را دارند. به همه آنها که با زبان روزه، روزهای سخت تابستان را می گذرانند، خسته نباشید می‌گوییم.

فیلم: با هم مهربان باشیم تا خدا با ما مهربان باشد

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد حسین صبحدل خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و
دعای روز ششم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز ششم ماه رمضان می‌خوانیم:
«اَللّهُمَّ لا تَخْذُلْنی فیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِکَ وَ لا تَضْرِبْنی بِسِیاطِ نَقِمَتِکَ وَ زَحْزِحْنی فیهِ مِنْ مُوجِباتِ سَخَطِکَ بِمَنِّکَ وَ اَیادیکَ یا مُنْتهی رَغْبَةِ الرّاغِبینَ»
؛ خدایا در این ماه به خاطر دست زدن به نافرمانیت خوارم مساز و تازیانه‌های عذابت را بر من مزن و از موجبات خشم و غضبت دور گردان، بحق احسان و نعمت‌های (بیشمار) تو به خلق، ای منتهای آرزوی مشتاقان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا