گوناگون

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی: 130 هزار مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان است

81211351 5778559

به گزارش ایرنا ˈعلی اصغر مهرآبادیˈ ، یکشنبه در حاشیه شورای مسکن خراسان شمالی در بجنورد به خبرنگاران اظهار کرد: این واحدهای مسکونی به متقاضیان ثبت نام کرده واجد شرایط واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن 300 هزار واحد مسکن مهر نیز در مرحله سفت کاری و نازک کاری است که پیش بینی می شود تا پایان امسال این واحدها نیز تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

به گفته وی در مجموع 800 هزار واحد مسکونی مهر در کشور در قالب مسکن مهر اقشار کم درآمد و خودمالکی در دست ساخت قرار دارد.

مهرآبادی افزود: از آغاز اجرای طرح مسکن مهر در کشور تاکنون حدود یک میلیون و 125 هزار واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شده است.

این مقام مسوول، مهمترین مشکل مسکن مهر در کشور را تامین زیرساخت ها از جمله آب، برق و گاز دانست و گفت: برای تکمیل زیرساخت های مسکن مهر باید تمام دستگاه های دولتی به ویژه شرکت های خدمات رسان همکاری لازم را داشته باشند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر بیان داشت:به درخواست وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکل تسهیلات بانکی مسکن مهر، 30 میلیارد ریال اعتبار جدید در شورای پول و اعتبار مصوب شده است.

مهرآبادی افزود: با این اعتبار با نظر وزارت راه و شهرسازی سقف تسهیلات مسکن مهر حداقل بین 20 تا 30 میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: بر اساس شیوه نامه جدید ، سقف وام مسکن مهر در کشور به 250 میلیون ریال خواهد رسید و میزان کسری تسهیلات برای تکمیل مسکن تامین می شود.

مهرآبادی افزود: با درخواست وزارت راه و شهرسازی زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر نیز از 15 سال به 20 سال، با محاسبه دوران مشارکت، افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ما از بانک مسکن به عنوان بانک عامل درخواست کردیم تا تسهیلات را به ویژه از اقشار کم درآمد به صورت پلکانی دریافت کند تا این گروه بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند.

مهرآبادی گفت: نقاط ضعف مسکن مهر در کشور به مراتب بیشتر از نقاط قوت پیش بینی شده برای این طرح است.

وی افزود: به هر حال هر طرحی در آغاز اجرا مشکلاتی دارد و ما باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت این ساخت و سازها، راهکاری نو برای سیاست های جدید مسکن در کشور پیدا کنیم.

مهرآبادی، دلیل ساخت مسکن مهر در مناطق فاقد امکانات اولیه را، تکیه سیاست ساخت مسکن مهر بر تامین زمین از سوی داشته های دولتی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن دانست.ک/2

2712/626 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا