گوناگون

بهره برداری از تونل انحراف آب بزرگترین سد مخزنی ونیروگاهی مازندران

81211355 5778480

به گزارش خبرنگار ایرنا تونل انحراف آب سد هراز به طول 582 متر و قطر 5 متر در مدت حدود سه سال با 600 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

معاون عمرانی استاندارمازندران در مراسم بهره برداری از این تونل با بیان اینکه اکنون فقط حدود چهار درصد از آب های سطحی مازندران توسط سدهای موجود این استان مهار می شود، گفت: با بهره برداری از سد هراز در شهرستان آمل که بزرگترین سد در مازندران است میزان مهار آب های سطحی در این استان به بیش از 20 درصد افزایش خواهد یافت.

ˈعلی نبیانˈ افزود : سد هراز آمل در ردیف اعتباری دولت قرار گرفته و امسال حدود 20 تا 30 میلیارد ریال اعتبار اولیه برای آن اختصاص داده شده است.

وی، با بیان اینکه مشکلات تامین آب شرب و نیز کشاورزی شهرهای مرکزی مازندران در فصل گرم سال از دغدغه های شهروندان وکشاورزان است، ابرازامیدواری کرد: با بهره برداری از سد هراز آمل امکان تامین آب شرب حدود یک میلیون خانوار شهری وبیش از 96 هزارهکتار شالیزار شهرهای آمل، بابل، محمودآباد، فریدونکنار وبابلسر تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ساخت سد هراز در سال های اخیر با توجه دولت و پیگیریهای مسئولان استانی وشهرستان بدون وقفه در حال انجام است.

ˈعزت اله یوسفیان ملاˈ افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار این سد با تجهیزات کامل ونیروهای متخصص، ساخت سد هراز را با سرعت خوبی در حال اجرا دارد.

سدمخزنی ونیروگاهی هراز در فاصله 20کیلومتری جنوب شهرستان آمل در جاده هراز و بر روی رودخانه پرآب هراز در حال ساخت است.

حجم مخزن این سد 230میلیون مترمکعب است که در زمان سرریزآن تا حدود 600میلیون متر مکعب آب قابل تنظیم است.ک/3

608/7327

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا