گوناگون

قاتل محکوم به قصاص پای چوبه دار بخشیده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیاوش قربانی با اعلام اين خبر اظهار كرد: توسعه فرهنگ و گذشت و حس انسان دوستی و عمل به منویات دین مبین اسلام در ترویج فرهنگ بخشش که همواره در قران کریم مورد تاکید قرار گرفته موجب شد شاکی و ولی دم، قاتل را پای چوبه دار ببخشد.

رئیس شعبه 431 شورای حل اختلاف مستقر در زندان كارون اهواز گفت: “هادی عبدالله‌پناه” انسانی ارزشمند و برادری داغدار (برادر مقتول ) است که عمل به قران کریم را در انتخاب گذشت بر انتقام به تصویر کشید.

وی افزود: برادر مقتول هفته گذشته و در روز اجراي حكم، از ابتدای ساعات صبح و با هدف اجرای حکم قصاص  قاتل برادرش در زندان حضور یافته بود  که به واسطه تعامل و مذاکرات پیوسته مددکاران و مشاوران (در قالب شورای حل اختلاف شبعه 431)  با وی، سر انجام  در حالی که طناب دار بر گردن قاتل (امید _ر) بود ، رضایت داد و  ضمن  اعلام گذشت،  از قصاص قاتل و حتی اخذ دیه نیز صرف نظر کرد.

قربانی ادامه داد: در سوره مبارکه بقره خداوند ضمن آن که حق قصاص را یاد آور شده است، بر موضوع گذشت و بخشش و عفو نیز اشاره صریح داشته و بحمد ا… انسان‌های خوش دل و خوش نیت که حتی در انتقام نیز نیت الهی دارند، خود الگوی گذشت و عفو شده و در کرامت پیشی گرفته اند. از این رو سفارش ما به همه داغداران این است که در هنگام انتقام،  کرامت الهی را در اعمال عفو و گذشت کسب کنند.

وي تصريح كرد: ضمنا به عموم مردم نیز سفارش می‌کنیم، از آن جا که بسیاری از قتل‌ها به واسطه عدم کنترل خشونت رفتاری و بی‌تدبیری و نزاع‌ها روی می‌دهد، همواره در خشونت از تصمیم گیری، برخورد و افعال و درگیری خود داری كنند و یقین داشته باشند که نتیجه رفتار هنگام خشونت جز پشیمانی نیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا