گوناگون

قاتل یک محیط بان پس از 12 سال بخشیده شد

سلامت نیوز: یکی از محکومان به قصاص که از سال 81 در زندان بسر می برد در نهایت با تلاش مسئولان به ویژه تلاش وزارت جوانان و سازمان محیط زیست، در جشن ملی بخشش از سوی خانواده مقتول مورد بخشش قرار گرفت.

شب گذشته جشن ملی بخشش در تالار وحدت برگزار شد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ در این جشن سید حسن خمینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا هنرمند، مجید انتظامی، معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، عادل فردوسی پور، هادی ساعی، حجت الله امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، سید هادی ایازی معاون سازمانهای مردم نهاد وزیر بهداشت و جمعی از هنرمندان از جمله رضا عطاران به مناسبت آغاز هفته ملی جوان شب گذشته حضور داشتند.

در این مراسم از هنرمندان فعال در این حوزه از جمله رضا کیانیان، عباس رافعی، مریلا زارعی، مهتاب کرامتی، پرویز پرستویی، بهاره رهنما، عباس شوقی، بهروز شعیبی، کتایون ریاحی،رضا عطاران و احسان علیخانی تجلیل به عمل آمد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پس از مراسم تقدیرش در جشن ملی بخشش گفت: جامعه امروزی ما برای احیا و بازسازی اخلاق نیازمند بخشش است چرا که جامعه دچار شکاف های عمیق نسلی شده است.

معصومه ابتکار در سخنانی کوتاه گفت: جامعه امروز ما دچار شکاف های عمیق نسلی و احساسی در عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی شده است.

وی گفت: این جامعه نیازمند بخشش برای احیا و بازسازی است تا بتواند در مسیر امید گام بردارد.

ابتکار با تقدیر از تمام خانواده هایی که با گذشت در برابر خون فرزند و یا خانواده شان لذت شیرین عفو را به جامعه اهداء کرده اند تصریح کرد: البته برقراری پیوندهای عاطفی ذاتا کاری زنانه است که از مادرانمان یاد گرفتیم اما همه انسانها باید بدانند وقتی کسی می بخشد اولین گام را برای خود برداشته است حال آنکه این بخشش مالی باشد، جانی و یا گذشت در برابر آبرو.

وی در پایان افزود: در قرآن کریم آمده است بگو چه چیزی انفاق کنیم و در آیه بعدش جواب می شد عفو و بخشش چرا که انفاق اساس منجر به پیوستن و کم کردن فاصله ها و انسجام اجتماعی می شود.

حسین هدایتی و پرداخت دیه ۳۵۰ میلیونی

در ادامه این مراسم پس از تقدیر حسین هدایتی از سرمایه گذاران عرصه فوتبال، وی پرداخت مابقی مبلغ دیه امین جلیلوند نوجوانی که در 17 سالگی و در نتیجه عدم کنترل خشونت اقدام به قتل کرده بود و هم اکنون در انتظار پرداخت دیه 350 میلیون تومانی است موافقت کرد.

به گفته بهاره رهنما هنرمندی که پیگیر موضوع پرداخت دیه امین جلیلوند بود خانواده این زندانی با فروش خانه اشان به مبلغ 150 میلیون تومان باز هم در پرداخت دیه مشکل داشتند که در نهایت حسن هدایتی در این مراسم متقبل شد مابه التفاوت دیه 350 میلیون تومانی این زندانی را که مبلغی حدود 200 میلیون تومان بود پرداخت کند.

یک شکارچی پس از 12 سال مورد بخشش قرار گرفت

یکی از محکومان به قصاص که از سال 81 در زندان بسر می برد در نهایت با تلاش مسئولان به ویژه تلاش وزارت جوانان و سازمان محیط زیست، در جشن ملی بخشش از سوی خانواده مقتول مورد بخشش قرار گرفت.

خانواده بایرامی، خانواده محیط بانی که در دهه 80 به دلیل نزاع با یک شکارچی به قتل رسید امروز با حضور در جشن ملی بخشش از قصاص قاتل فرزندشان که یک شکارچی بود، گذشتند. در این مراسم خانواده بایرامی به روی سن تالار وحدت دعوت شد و در نهایت در کنار یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی اقدام به بخشش قاتل فرزندشان کردند.

سید حسن خمینی سپس تندیس و یادبودی را به دلیل عفو و بخشش بزرگ این خانواده به این خانواده تقدیم کرد.

تقدیر از ۵ ورزشکار

در مراسم جشن بخشش که عصر روز شنبه به انگیزه تجلیل از خانواده های بخشنده جوانان در آستانه اعدام و فعالین این حوزه در تالار وحدت برگزار شد از هادی ساعی، عباس جدیدی، امیر قلعه نویی، محسن بنگر و علی کریمی به دلیل حضور و فعالیت در حوزه رضایت و بخشش تقدیر شد.

از میان این ورزشکاران، امیر قلعه نوعی و علی کریمی در این مراسم حضور نداشتند.

حسین هدایتی از سرمایه گذاران فعال در عرصه فوتبال نیز به دلیل امور انسان دوستانه در عرصه بخشش تقدیر شد.

بخشش با پیشنهاد رییس جمهوری جهانی شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مساله بخشش با پیشنهاد رییس جمهوری در سازمان ملل که درباره جهان عاری از خشونت و افراطی گری بود، جهانی شده است.

علی جنتی در مراسم جشن بخشش ضمن تشکر از همه برگزار کنندگان این جشن، به سخنان رضا کیانیان که پیشنهاد جهانی شدن این جشن را داده بود، اشاره کرد و گفت: من فکر می کنم جهانی شدن این حرکت آغاز شده چراکه پیشنهاد رییس جمهور در سازمان ملل با عنوان جهان عاری از خشونت و افراطی گری با حداکثر آرا تصویب شده و این خودش آغازی است برای مبارزه با خشونت و جهانی مملو از بخشش و مهربانی.

وزیر ارشاد ابراز امیدواری کرد که ایران به عنوان پرچمدار مبارزه با خشونت و کشور دوستدار رافت و مهربانی در جهان مطرح شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا