گوناگون

قاریان باید قدر نعمت قرائت قرآن را بدانند

2307287 512به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  محمد آدم،  درباره نحوه آموزش قرآن در کشورش گفت: در مساجد گینه شیوخی هستند که قرآن را آموزش می دهند. من با حضور در کلاس یکی از این اساتید تلاوت قرآن را شروع کردم و آموزش دیدم.

وی افزود: از 9 سالگی قرائت قرآن را شروع کردم و پس از 10 سال آموزش، موفق شدم در مسابقات ملی کشورم رتبه اول را کسب کنم و به مسابقات ایران راه پیدا کنم.

محمد آدم درباره تأثیر مسابقات در تدبر و تفکر قرآنی گفت: خواندن قرآن از اول تا آخر، برای درک معارف قرآنی و آشنایی ذهن با این معارف ضروری است. قرائت قرآن این فرصت را به قاریان می دهد تا با تکرار، قدرت تدبر در آیات را پیدا کند. ضمن آنکه باید قدر نعمت قرائت قرآن را بدانند و اجازه ندهد این نعمت الهی از دست برود.

این متسابق 19 ساله ادامه داد: تا کنون در مسابقات مالزی، لیبی و ایران شرکت داشته ام. در میان این کشورها مسابقات قرآن در ایران از نظم و ترتیب بسیار عالی و همچنین از سطح بالایی برخوردار است. ضمن آنکه ایرانی‌ها بسیار احترام می گذارند. به محض ورود ما به ایران به استقبال مان آمدند و از فرودگاه تا هتل ما را همراهی کردند. مردم ایران بسیار مهربان هستند. ما در این کشور بسیار راحت و از شرایطمان کاملاً راضی هستیم.

دانشجوی رشته اقتصاد گفت: طی چند روزی که به ایران آمده ایم خدمت آیت الله خامنه ای رسیدیم. به حرم امام خمینی (ره) و حرم حضرت معصومه (س) رفته ایم و قرار است به مشهد و به حرم امام رضا (ع) هم برویم.

وی گفت: من در این کشور به غیر از زیبایی و مردمان مهربان و صمیمی چیزی ندیدم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا