Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

قالبگیری سریع شکستگی با چاپگر سه بعدی کمپانی ActivArmor

قالبگیری سریع شکستگی با چاپگر سه بعدی کمپانی ActivArmor در حالی توسط محققان آمریکایی نوعی قالب برای شکستگی ساخته اند که کمتر از یک دقیقه قالبگیری می شود. شرکت ActivArmor در ایالت کلورادو آمریکا نوعی جایگزین برای قالب گچ شکستگی ساخته که سبک است و برخلاف قالب های گچی حرکت با آن راحت است.

فرایند قالبگیری سریع شکستگی با چاپگر سه بعدی ActivArmor به این صورت است که با اسکن سه بعدی محل شکستگی آغاز می شود. این فرایند که کمتر از یک دقیقه طول می کشد و در بیمارستان انجام می شود، بسیار ساده است. نتیجه حاصل نیز در یک مدل ابر دیجیتال ذخیره شده و سپس در وب سایت شرکت ActivArmor آپلود می شود.

به عبارتی دیگر کمپانی ActivArmor در قالبگیری سریع شکستگی با چاپگر سه بعدی از مواد ترموپلاستیک استفاده می کند که کاملا شخصی سازی شده و مخصوص اعضا فرد مصدوم است و وقتی که کمپانی سفارشی را از یک مرکز درمانی ، بیمارستان و یا افراد شخصی دریافت می کند ، قالب ترموپلاستیک تولید شده نیز طی چند روز آماده و برای فرد ارسال می شود.

توضیح بیشتر در خصوص قالبگیری سریع شکستگی با چاپگر سه بعدی کمپانی ActivArmor این که با توجه به نوع شکستگی ، قالب را می توان به صورت یک تکه یا دوتکه ساخته به این ترتیب ، شستشوی محل آسیب دیده و یا حمام کردن و هر گونه فعالیت دیگری با این قالب ترموپلاستیک جدید بسیار راحت انجام پذیر است.

منبع   activarmor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا