Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناورینظامیهوا فضا

سفر ۱۵ دقیقه ای به فضا با موتور فضاپیمای سابر Sabre + ویدیو

موتور فضاپیمای سابر Sabre شاهکاری جدید از یک شرکت انگلیسی فعال در تولید موتورهای فضاپیما است که در پی طراحی یک موتور بسیار قدرتمند برای فضاپیماهاست که بتواند طی ۱۵ دقیقه مسافران فضاپیماها را به مرز فضا برساند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

موتور فضاپیمای سابر Sabre در حالی توسط شرکت ری‌اکشن انجین Reaction Engine طراحی شده است که این موتوری جدید فقط مختص فضاپیماها طراحی شده و قادر است طبق پیش بینی های انجام شده بتواند طی ۱۵ دقیقه مسافران هر فضاپیمایی را که قابلیت نصب این موتورها را داشته باشد به فضا ببرد.

در حال حاضر محل تست موتور فضاپیمای سابر Sabre آماده شده است و تولید کننده آن یعنی شرکت ری‌اکشن انجین Reaction Engine انگلیس قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ موفق به تست آن شود.

کمپانی ری‌اکشن انجین قصد دارد موتور فضاپیمای سابر Sabre را در یک فضاپیمای قابل بازیابی به نام اسکای‌لون Skylon به کار ببرد .

مارک توماس مدیر پروژه ساخت موتور فضاپیمای سابر Sabre به رسانه ها گفته:

ما یک قدم بلند و برنامه ریزی شده را برای تولید این موتور برداشته‌ایم و منتظریم تا بتوانیم به کمک متخصصان شرکت آن را موفقیت آزمایش کنیم موتوری که قدرت آن به حدی است که می تواند با سرعتی ۵ برابر سرعت صوت فضاپیما را به فضا پرتاب کند.

البته فراموش نشود که آژانس فضایی اروپا سال گذشته حدود ۱۱ میلیون دلار برای ساخت این موشک سرمایه‌گذاری کرده است و دولت انگلیس هم حدود ۶۶ میلیون دلار و آژانس فضایی انگلیس نیز ۵۵ میلیون دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این موشک این است که اکسیژن مایع مورد نیاز برای سوخت را خودش با خنک کردن هوای ورودی به موتور از دمای ۱۰۰۰ به ۱۵۰- درجه سانتی‌گراد انجام می‌دهد.

منبع    dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا