گوناگون

قاچاق کالا از مصادیق بارز جرائم اقتصادی است

81161639 5691057

به گزارش ایرنا، ˈعلی اصغر طهماسبیˈ روز دوشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهارکرد: فساد اقتصادی یکی از موانع بزرگ در راه رسیدن به توسعه پایدار است و اگر در مبارزه با این پدیده شوم موفق عمل نکنیم، به توسعه پایدار و ثبات اقتصادی نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی ازدغدغه های اساسی مسوولین نظام است، یاداور شد: همواره در مقابل تحریم های دشمن ایستاده ایم و حمایت از تولیدات داخلی یکی از دلایل ایستادگی ما بوده، بنابراین اگر مبارزه با قاچاق کالا را جدی بگیریم، از تولید کننده، سرمایه گذار، کشاورز و همه اقشار زحمتکش در حوزه تولیدات داخلی حمایت کرده ایم.

معاون استاندار گلستان با بیان اینکه سالانه بالغ بر 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود، اضافه کرد: ورود این کالاهای قاچاق و توزیع آن در بازارهای داخلی نشان می دهد که با خرید این کالاها، فرصت های شغلی زیادی در حوزه تولید از جوانان ما گرفته می شود.

طهماسبی در ادامه با تأکید بر فرهنگ سازی و آموزش در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همه دستگاه های متولی را به مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی دعوت کرد.

وی افزود: در کنار اطلاع رسانی و مبارزه، یکی دیگر از اقدامات مؤثر در این حوزه توجه دادن تولیدکنندگان به افزایش کیفیت تولیدات داخلی است تا این محصولات در بازار و در مقایسه با محصولات مشابه خارجی از استانداردهایی برخوردار باشند که بازارهای مصرف، گرایش بیشتری به خرید آن داشته باشند.

معاون سیاسی ،امنیتی استاندار همچنین با اشاره به آمار بالای معوقات و بدهی های سنگین بانکی گفت: متأسفانه درگذشته پرداخت وام های کلان و عدم توفیق در بازپس گیری آن، سیستم بانکی را با مشکل مواجه ساخته است.

طهماسبی با اشاره به اجرای موفق طرح تحول سلامت در کشور نیز گفت: دولت تدبیر و امید توانسته در مدت کوتاهی به شعارهای خود در حوزه سلامت جامه عمل بپوشاند و اینکه مردم هزینه کمی بابت هزینه بیمارستان ها می پردازند یک انقلاب در حوزه بهداشت و سلامت است.

جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان اضافه کرد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده، نیاز است تا همه ما در این حوزه با یک عزم ملی و مدیریت جهادی به مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و جرائم اقتصادی بپردازیم.

این دومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز استان گلستان در سال جاری است.

601

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا