گوناگون

قدرت انتخاب کودکان را در خرید لوازم التحریر محدود کنید

یک روانشناس کودک گفت: والدین نباید تمام مراحل انتخاب در خرید لوازم التحریر را به کودکان بسپارند، بلکه باید قدرت انتخاب را در مرحله اول محدود کنند و سپس از فرزندشان بخواهند بین چند انتخاب مد نظر والدین، یکی را انتخاب کنند.

مرضیه محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، نسبت به خرید هر گونه لوازم التحریر با نماد غربی برای کودکان دوره ابتدایی هشدار داد و اظهار کرد: برخی لوازم التحریرها فرهنگ غرب را ترویج می‌دهند که والدین باید از خرید این گونه لوازم برای فرزندانشان خودداری کنند.

وی افزود: باربی یکی از شخصیت‌های کارتنی است که بر روی برخی لوازم التحریرها کار شده، در حالیکه ترویج فرهنگ و سنت کشورمان باید مد نظر باشند و از برندهایی استفاده کنیم که اصالت ایرانی داشته باشند.

محبوبی تصربح کرد: متاسفانه برخی والدین خودشان بیشتر از فرزندانشان تمایل به تهیه لوازم پررنگ و لعاب تر دارند که باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند، چرا که این موضوع بر ذهن کودک تاثیرگذار است.

این روانشناس، توجه به کیفیت لوازم التحریر را در اولویت دانست و گفت: والدین باید لوازمی برای فرزندان خود تهیه کنند که کیفیت داشته باشد و هنگامی که کودک در حال کار کردن با این لوازم است به بدنش آسیب نرسد. تهیه دفتری با کاغذ با کیفیت بر سلامت چشم دانش آموزان تاثیرگذار است و والدین خیلی نباید درگیر رنگ و لعاب جلد روی دفتر شوند.

محبوبی گفت: کودکانی که کلاس اولی هستند با ورود به دوره‌ای جدید از زندگی، قوانین مختلفی را می‌آموزند و این دوره از حساسیت خاصی برخوردار است، چرا که برخی کودکان در دوره اول ابتدایی قانونمند می‌شوند. والدین نباید جلوی قانونمند شدن کودکان را در این دوره بگیرند، چرا که رفتارها در این دوره به عادت برای بچه تبدیل خواهد شد.

این روانشناس کودک با بیان اینکه برخی دانش آموزان به هنگام رفتن به مدرسه با دیدن لوازم همکلاسی‌های خود ممکن است از لوازم خودشان دلزده شوند، ادامه داد: والدین نباید در این شرایط برای فرزندشان اقدام به خریداری لوازم جدید کنند، چرا که در این مرحله دانش آموز در حال پذیرش قوانین است.

وی گفت: برخی کودکان از سن کودکی متوقع بوده که ورود به دوره ابتدایی فرصتی برای اصلاح توقعات کودک است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا