گوناگون

قدردانی از خانواده های بخشنده جوانان در آستانه اعدام در نخستین جشن ملی بخشش

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گلزاری،دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با اعلام این خبر گفت: تلاش برای بخشش محکومان و گسترش فرهنگ گذشت و رافت از دیرباز در کشور وجود داشته است که در سال های اخیر نیز خوشبختانه این مسئله گسترش چشمگیری یافته است.

وی در ادامه با اشاره به این که متاسفانه بسیاری از محکومان به اعدام در رده سنی جوان قرار دارند گفت: ارتکاب به قتل بیشتر جوانان کم سن و سال تکانشی و بدون برنامه ریزی از پیش تعیین شده است بنابراین ضروری است که در برخورد با این گروه سنی رافت اسلامی بیشتری منظور شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه افزود : قرآن کریم قصاص و عفو را در کنار هم قرار داده و همان گونه که بر اجرای قصاص به عنوان یکی از احکام الهی تاکید نموده اولیای مقتولان را با وعده عفو رحمت خداوند بر گذشت و بخشش تشویق کرده است.

گلزاری با اشاره به برگزاری جلسه مسئولان وزارت ورزش و جوانان با مسئولان قوه قضائیه گفت: مسئولان این قوه نیز با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشن بخشش از امادگی اداره عفو وبخشودگی و ستاد دیه قوه قضائیه برای همکاری و تعامل سازنده با برگزارکنندگان جشن خبر دادند.

اولین جشن بخشش در تالار وحدت و با حضور خانواده ها و مادران بزرگواری که جوانان در آستانه اعدام را مورد عفو و بخشندگی خود قرار دادند برگزار خواهد شد. آزادی جوانان بدهکار از زندان با پرداخت دیون مالی آنها و تجلیل از فعالان تلاشگر برای بخشش جوانان اعدامی از دیگر برنامه های این جشن خواهد بود.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، سخنرانی دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، تجلیل از فعالان عرصه عفو و بخشش جوانان اعدامی، تجلیل از خانواده های بخشنده با حضور خانواده شهدا، تجلیل از قضات و زندان بانان خلاق و موثر در این حوزه، تجلیل از هنرمندان سینما، ورزشکاران و فعالان اجتماعی، بخشیده شدن یک جوان در آستانه اعدام در مراسم، رونمایی از تابلوی کلینیک کنترل خشم برای جوانان، رونمایی از کتاب بخشش با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تجلیل از دکتر معصومه ابتکار به عنوان جوان یار و یکی از پیشتازان این عرصه از وی‍ژه برنامه های جشن ملی بخشش است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا