گوناگون

قدم به قدم با زائران کوی دوست/ همگام با کاروان پیاده و رکابزن مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، مازندران در هفته جاری حال و هوای دیگری داشت، عطر جماران و پیر خمین در آن طنین‌انداز شد و در هر نقطه از استان شاهد سفر کاروانهایی برای حضور در مراسم سالگرد امام راحل بوده ایم.

سفر کاروان‌های مختلف اعم از پیاده، دوچرخه سواران و دوندگان ملی پوش و کاروان زائران مرقد امام از بعد از عروج معمار کبیر انقلاب تاکنون با شکوه خاصی در مازندران برگزار می شود.

حلیمه بانوی کهنسال ساروی که به گفته خودش چندسالی است، در ایام رحلت امام راحل به زیارت مرقد مطهر می رود، به خبرنگار مهر می‌گوید: هنوز رحلت امام را با گذشت سالیان سال باور نکرده ایم و دشمنان بدانند، یاد رهبر انقلاب همیشه در دلهایمان زنده است.

وی افزود: سالهای قبل به همراه همسرم برای شرکت در مراسم سالگرد امام به تهران می رفتیم و امسال همراه کاروان زائران خمینی(ره) عازم شده ایم.

این بانوی مازندرانی ادامه داد: آبادانی و سرفرازی امروز کشور، مدیون تلاشهای امام راحل است و ما تا جان در بدن داریم، راهش را ادامه خواهیم داد.

ملی پوشانی که به امید وصال دویدند

امید نصیری ملی‌پوش نوری که همراه مقداد فلاح دیگر ملی پوش و دانشجوی دانشگاه آزاد شهرستان نور با دوپیمایی خود را به مرقد مطهر امام رسانده اند نیز در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: عشق به وصال سبب اجرای طرح امید وصال و پیمایش مسیر 260 کیلومتری نور تا تهران شده است.

IMG13441763

وی اظهار داشت: طول مسیر را  تنها به عشق زیارت بارگاه ملکوتی امام راحل و شرکت در آیین سالگرد به صورت دو پیمودیم و امیدواریم بتوانیم این طرح را در سالهای آتی نیز ادامه دهیم.

280 کیلومتری رکابزنی برای حضور در مرقد امام

سیدرضا حسینی مدیر کاروان دوچرخه سواری 25 نفره که مسیبر 280 کیلومتری تا ساری را برای شرکت در مراسم سالگرد امام راحل رکاب زده اند، نیز به خبرنگار مهر می گوید: این دوازدهمین سالی است که دو چرخه سواران بسیجی برای تجدید بیعت با رهبر فقید و انقلاب مسیر کوهستانی منطقه را رکاب می‌زنند.

وی با اشاره به سفر 20 ساعته کاروان دوچرخه سواران بسیجی برای شرکت در مراسم سالگرد امام راحل در تهران یادآور شد: عشق به ولایت خستگی و سختی مسیر نمی شناسند و آمده ایم تا بار دیگر با رهبری میثاق بندیم.

پیاده روی یک هفته ای زائران بابل

کاروان پیاده 200 نفری بابل که از چهارشنبه هفته گذشته برای شرکت در آیین گرامیداشت بزرگداشت معماری کبیر انقلاب اسلامی راهی تهران شده بود، پس از طی مسیر 250 کیلومتری شامگاه دیروز به مرقد مطهر امام رسید و به گفته حمید آدینه پور مسئول کاروان، حرکت کاروان در واقع پرچمداری ارزشهای ناب، امام، شهدا و دفاع مقدس است.

در عین حال فرمانده سپاه ساری با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام راحل گفت: استکبار ستیزی از ویژگیهای بازار معمار کبیر انقلاب بوده است

سرهنگ غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر تبیین و ترویج اندیشه های تعالی بخش حضرت امام راحل افزود: تعامل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر مبنای احیاگری و بیدارگری بود.

IMG13441841

وی با اشاره به مجاهده حضرت امام خمینی در راستای بیداری اسلامی و آگاهی بخشی مسلمانان جهان گفت: بیداری اسلامی امروز دنیا مرهون انقلاب اسلامی است.

اجرای 200 ویژه برنامه در ساری

وی افزود: 200 ویژه برنامه فرهنگی معنوی توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه ساری و رده های تابعه آن در سطح این شهرستان به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام راحل در حال اجراست.

وی یادآور شد: همچنین سه هزار نفر از مرم ولایتمدار ساری برای شرکت در مراسم سراسری سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل اعزام شدند.

به گزارش مهر، در آستانه سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی 23 هزار مازندرانی در قالب کاروان راهی مرقد مطهر شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا