گوناگون

قرآن مجید سرچشمه هدایت، کمال و بصیرت انسان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستمیان عصر سه شنبه در ششمین همایش قرآنی خانواده های کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان دامغان در مسجد امیرالمومنین (ع) این شهر اظهار داشت: قرآن منبع نور و هدایت است.

وی اضافه کرد: توسل به آموزه های قرآنی همچون چراغی است که می تواند ضمن فراهم آوردن سعادت دنیوی و اخروی برای انسان ها، زمینه شکست تمامی توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را فراهم آورد.

امام جمعه موقت دامغان جلسات قرآنی را انسان ساز دانست و اظهار داشت: این کتاب مقدس درس درستکاری، امانت داری، صبر و مهربانی، عزت، برادری، خدمتگزاری و مردم داری را به ما می آموزد.

رستمیان تصریح کرد: هر اندازه فضاهای قرآنی در جامعه توسعه یابد همان اندازه بصیرت در بین خانواده ها افزایش پیدا می کند.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم فضاها و جلسات قرآنی در سطح جامعه افزایش یابد و از این راه زمینه حضور نوجوانان و جوانان را به محافل قرآنی فراهم کنیم که این حرکت نوعی گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه را به همراه دارد.

رئیس حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) شهرستان دامغان افزود: نقش قرآن و ایجاد فضای قرآنی در بین اعضای خانواده، نوجوانان و جوانان مهم است که باید تقویت شود.

رستمیان اضافه کرد: تدبر در قرآن مجید و عمل به آن سد محکمی در برابر هجمه های فرهنگی دشمن است که باید بیش از گذشته به این عمل پرداخته شود.

وی با اشاره به قدرت خداوند متعال در چگونگی خلقت انسان ها اظهار داشت: یکی از نشان های رسیدن انسان به کمال درک اعجاز خداوند و درک نعمت های الهی است و درک این نعمت های خداوند تمسک و توسل به قرآن در زندگی روزمره و توجه به آیات الهی است.

امام جمعه موقت دامغان در خاتمه گفت: هر کس در زندگی به آیات الهی و اعجاز خداوند در قرآن مجید توجه و در این زمینه تلاش کند خداوند متعال هر آنچه از کمال را که بخواهد به او خواهد داد.

ششمین همایش قرآنی خانواده های کارکنان، بازنشستگان و خانواده نیروی انتظامی شهرستان دامغان با شعار قرآن، ولایت و حماسه از سوی اداره عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا