گوناگون

قرار گرفتن مداوم درمعرض نور آفتاب مهمترین علت بروز سرطان پوست است

81223303 5799139

افشار رمضانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه عوامل متعددی در بروز سرطان پوست دخالت دارد، افزود: تماس مستمر با مواد شیمیایی به ویژه آرسنیک، رادیو اکتیو، اسکارهای قدیمی،نقص ایمنی و برخی سندرم های ژنتیکی(xp) از دیگر عوامل مهم در بروز سرطان پوست است.

وی، یادآورشد: سرطان پوست شایع ترین مشکل در بین بیماران پوستی به ویژه کشاورزان و افرادی که در فضای آزاد فعالیت می کنندو در معرض مداوم نور خورشید قرار دارند، است.

رمضانپور افزود: بیماری سرطان پوست از نظر ظاهری در شکل ها متعددی دیده می شود که متناسب با آن درمان های لازم برای بیمار اعمال می گردد.

وی، اظهارکرد: رایج ترین نوع بروز بیماری سرطان پوست به صورت ضایعات برجسته به رنگ پوست با حاشیه مرواریدی است که در سطح بین ضایعات غیرعروق پوستی گشاد و در صورت عدم درمان به زخم منجر می شود.

این متخصص پوست بیمارستان ولی عصر(عج) استان زنجان، گفت: شکل دیگری این نوع سرطان به صورت قرمزی پوست شبیه ضایعات اگزمایی در فرد بیمار مشاهده می شود.

وی، شایعترین سن ابتلا به این نوع سرطان را در سنین 40 سالگی به بعد اعلام کرد و یادآورشد: سرطان پوست بیشتر ناحیه سر و صورت را مبتلا می کند.

عضو انجمن پوست ایران گفت: بسیاری از مبتلایان به دلیل عدم بروز علایم خاصی از بیماری دیرتر و در مراحل پیشرفته تری به پزشک ومتخصص مربوطه مراجعه می کنند.

وی، خاطر نشان کرد: بیماری سرطان پوست در اغلب موارد با انجام جراحی قابل درمان است و به دلیل عدم گسترش تومور به فضاهای دور از دسترس نمی تواند به صورت موضعی به رشد خود ادامه دهد.

رمضانپور، افزود: این نوع بیماری به لحاظ نوع فعالیت کاری و جنسیت در مردان بیش از زنان مشاهده می شود.

596/7320

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا