گوناگون

قزوین رتبه سوم افت آبخوان را دارد

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین گفت: استان قزوین جزء سه استانی است که بیشترین مشکل را از نظر افت آبخوان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه قزوین، امیدعلی پارسا معاون برنامه‌ریزی استانداری در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین افزود: اگر روند افت آبخوان استان قزوین به همین ترتیب ادامه پیدا کند دشت قزوین طی 15 سال آینده به طور کامل تغییر خواهد کرد و دیگر روال زندگی در این دشت به این صورت نخواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری قزوین در ادامه مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان ارشد استان را حل مشکلات مزمن اعلام و اضافه کرد: مهار افت آبخوان استان مهم‌ترین برنامه‌ای است که در اولویت‌کاری مسئولان قرار گرفته و درصددیم با کنترل برداشت‌های غیرمجاز، تغییر الگوی کشت و هوشمند کردن برداشت‌ها از بروز بحران جدی در این زمینه جلوگیری کنیم.

وی از اختصاص پنج تا 10 درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان در بخش اقتصاد مقاومتی خبر داد و ضمن قدردانی از همکاری بهره‌برداران و کشاورزان در زمینه اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی به آن اطمینان داد: اطلاعات ارائه شده کاملا به صورت محرمانه باقی خواهد ماند و ارائه آمار درست و دقیق به مسولان برای برنامه‌ریزی برای توسعه بخش کشاورزی کمک خواهد کرد.

پارسا همچنین با اشاره به برنامه‌های دولت برای کنترل تورم و افزایش رشد اقتصادی گفت: هم‌اکنون برنامه‌های دولت برای خروج از بحران غیرتورمی هم دردست اجراست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا