گوناگون

قلب کارگران زیر تیغ جراحی قانونی که اجرا نشد!

رییس کانون کارگران بازنشسته استان اصفهان با بیان این‌که بزرگترین مشکل بازنشستگان در استان و کشور درمان است، گفت: قانون الزام درمان که قرار بود از ابتدای امسال اجرا شود هم‌چنان اجرا نمی‌شود و کارگران زیر فشار هزینه‌های درمانی به ویژه جراحی‌های قلب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، فتح الله شاه زمانی امروز (شنبه) اظهار کرد: پزشکان قبلا زیرمیزی می‌گرفتند اما اکنون رومیزی می‌گیرند. شماره حساب می‌دهند و می‌گویند “برو پول را بریز به حساب بریز تا جراحی قلب برایت انجام دهم.”

وی با اشاره به قانون بیمه شدگان تامین اجتماعی افزود: قانون می‌گوید اگر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی خدمات لازم به بیمه شده‌ای ارایه نشد، بیمارستان لازم است تا بیمار را به بیمارستان‌های دیگر ارجاع دهد و هزینه آن را بپردازد، حتی درمان فرد در کشورهای خارجی را نیز دنبال کند. اما اکنون اگر بیمارستان شریعتی نتواند خدمات لازم را ارایه دهد کارگر بازنشسته مجبور می‌شود برای درمان به بیمارستان‌های دیگر مراجعه و هزینه بسیاری پرداخت کند.

رییس کانون کارگران بازنشسته استان اصفهان ادامه داد: این مشکل را به تمام مقامات کشور گفته‌ایم اما فایده‌ای نداشته و جوابی به ما نداده‌اند. پزشکان قلب بین 8 تا 10 میلیون تومان پول برای یک جراحی می‌گیرند و کسی جلوی آنها را نمی‌گیرد. اصلا برای آنها یک امتیاز شده است که از بیمارشان پول بگیرند!

شاه زمانی با تاکید بر قانون الزام درمان اضافه کرد: نوربخش مدیر تامین اجتماعی گفت از اول امسال این قانون اجرا می‌شود ولی تاکنون هیچ اتفاقی نیافتاده است. گاهی در جلسات بحث می‌شود و می‌گوییم چرا به کارگران رسیدگی نمی‌کنید؟ من 30 سال دویدم و امروز از کار افتادم و نیاز به خدمات و تسهیلات دارم. در جواب می‌گویند هزینه دارید! من هم جواب می‌دهم اگر هزینه داریم یک کار می‌توانید بکنید و آن این‌که به هر نفر یک آمپول بزنید و او را بکشید تا دیگر هیچ کس هزینه نداشته باشد.

وی تصریح کرد: در هشت سال گذشته هشت مدیر بر تامین اجتماعی مدیریت کردند. اکنون نیز نوربخش آمده است. بقیه می‌گفتند باید بررسی کنیم و تصمیم بگیریم ولی نوربخش خودش چند سال در هیئت مدیره و معاونت درمان بوده است، پس باید سریع‌تر اقدام کند چون شرایط را می‌داند و می‌شناسد.

هشدار نسبت به وضعیت نان در استان اصفهان

هم‌چنین رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان اصفهان با بیان این‌که اصفهان سال‌هاست با مشکلات و مسائل گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: مشکلات استان اصفهان به عملکرد نادرست مجمع نمایندگان استان اصفهان بازمی‌گردد. نزدیک به 63 درصد استان اصفهان زیر نظر تامین اجتماعی هستند و مشکلات درمانی بسیاری دارند.

علی یزدانی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های تامین اجتماعی در استان اصفهان اظهار کرد: بیمارستان شریعتی جراحی قلب ندارد، در حالی که بسیاری از بازنشستگان دچار مشکلات قلبی هستند. اگر هم در این بیمارستان‌ها جراحی نشوند با هزینه‌های بسیاری رو به رو می‌شوند که از توان یک کارگر بازنشسته خارج است.

وی با تاکید بر رسیدگی به نانوایی‌ها افزود: دولت تدبیر و امید بر ثبات قیمت و جلوگیری از تورم تاکید دارد ولی نانوایی‌ها با مشکلات بسیاری رو به رو هستند و نمی‌توانند هزینه‌های خود را تامین کنند. هم‌چنین کارگران آنها در وضعیت معیشتی مناسبی نیستند. به همین دلیل کیفیت نان در حال پایین آمدن است و نانوایی‌ها به جای استفاده 20 کیلوگرم مخمر در ماه از 5 کیلوگرم مخمر و افزودنی‌ها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا