گوناگون

قلعه‌نويي: روي حفظ منتظري تاکيد داشتم

امير قلعه‌نويي درباره نتايج نه چندان خوب فصل گذشته استقلال گفت: باور کنيد من با جدايي پژمان منتظري به شدت مخالف بودم. من همان زمان هم به مسئولان استقلال گفتم که با دو مدافع وسط نمي‌توان در سه جام حضوري پر قدرت داشت. مسائلي مثل محروميت، مصدوميت و فشار بازي‌ها بسيار بر عملکرد تيم تاثيرگذار خواهد بود. از سويي ديگر وقتي که تعداد بازيکنانتان کم باشد به لحاظ تغيير تاکتيکي کارتان دشوار مي‌شود و نمي‌توانيد آن طور که مي‌خواهيد کار را ادامه دهيد. شما ببينيد خسرو حيدري و هاشم بيک زاده در اکثريت فصل مصدوم بوده‌اند و آندرانيک تيموريان هم به همين دليل نتوانست آن طور که بايد و شايد به ما کمک کند. من خيلي روي ماندن پژمان منتظري تاکيد داشتم و مي خواستم که بماند. جدايي جباري و حمودي را هم که من اصلا نبودم که اتفاق افتاد. واقعا دست ما در فصل گذشته خالي بود.

او افزود: رويه من اين است که يک ليست به باشگاه مي‌دهم و هيچ دخالتي نخواهم کرد. چرا که شان و شخصيتم را بالاتر از اين مي‌دانم که خودم شخصا وارد عمل شوم. در هيچ جاي دنيا سرمربي براي جذب بازيکن اقدام نمي‌کند و در ايران هم ان‌شاءالله کسي اين کار را نمي‌کند. در حال حاضر يک کار خوبي که آقاي نظري جويباري انجام مي‌دهد اين است که قراردادها را دو الي سه ساله مي‌بندد و از اين بابت از ايشان متشکرم. اما مي‌خواهم دوباره به سال گذشته اشاره کنم. ما پارسال در برخي از بازي‌هايمان با 13 يا 14 بازيکن به مصاف حريف مي‌رفتيم. بازي ما با تراکتورسازي را اگر به خاطر آوريد مي بينيد که ما دو بازي پر فشار را پشت سر گذاشته‌ايم تا به آن بازي برسيم و به لحاظ بدني بازيکنانمان تحليل رفته بودند. مثل اتفاقي که در بازي بايرن‌ مونيخ و رئال مادريد رخداد. ما يک بازي سنگين در خارج ايران انجام داده بوديم و بعد هم به مصاف فولاد رفته بوديم. به همين دليل برابر تراکتورسازي مشکل داشتيم.

سرمربي استقلال اضافه کرد: البته اين را هم بگويم که ما در فصل گذشته بدشانس هم بوديم، چرا که با سه امتيا‌ز اختلاف پنجم شديم. اين هم دليلش به خاطر مصدوميت‌ها بود و البته من مسئوليت اشتباهاتم را مي‌پذيرم و من هم اشتباهاتي داشتم. آقاي فتح‌الله‌زاده سال گذشته تمام تلاشش را کرد و مقصر اصلي من بودم.

او درباره دستيارانش صحبت کرد و عنوان کرد: من شخصيتي هستم که به صورت مشاوره‌اي کار مي‌کنم. دو هفته‌ است که درباره اين موضوع با دوستانم مشورت‌هايي داشتم و اين که مي گويم همواره به کار جمعي اعتقاد دارم يک حرف نيست، بلکه من در ارنج تيم با همکارانم جلسه‌اي مي گذارم و بعد تصميم گيري مي‌کنم. در حال حاضر دو هفته‌ است که براي دستيارانم جلسه برگزار کرده‌ام و به احتمال زياد تغييراتي را خواهيم داشت، اما اين که اسامي را روزنامه‌ها چه اعلام کرده‌اند من اطلاعي ندارم چرا که روزنامه‌ نمي خوانم.

قلعه‌نويي در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود پاشازاده و زرينچه گزينه‌هاي مربيگري استقلال هستند؟ گفت: اين دو از بزرگان استقلال و ايران هستند و مدنظر ما هم قرار دارند. امروز ساعت 13 با آقاي افشارزاده جلسه داريم و جمع بندي نهايي را انجام مي‌دهيم. زرينچه بايد اين فرصت را داشته باشد تا بتواند خود را در استقلال نشان دهد. او کاپيتان تيم ملي بوده است. از سوي ديگر پاشازاده از مفاخر فوتبال ما است و دو بار در تيم منتخب جهان بازي کرده است و در لورکوزن هم توپ زده است. اگر شرايط مالي آنها حل شود در خدمتشان خواهيم بود.

سرمربي استقلال در پايان افزود: اميدوارم روزي برسد که همه ما به جاي استفاده از لفظ “دستيار” از کلمه “همکار” استفاده کنيم. به هر حال اين دو نفر از گزينه‌هاي اصلي ما هستند و از همکاران سال گذشته‌ هم نيز که در کنار ما نخواهند بود تشکر مي‌کنم چرا که خالصانه تلاششان را انجام دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا