گوناگون

قناعت روح حاکم بر زندگی حضرت زهرا(س) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی شامگاه چهارشنبه در مراسم پاسداشت روز زن ومیلاد حضرت زهرا(س ) در دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهارداشت: احترام به والدین بخصوص مادر امری واجب بوده و حتی اگر والدین کافرباشند نیز باید رفتاری توام با ادب ومهربانی داشته باشند، خدا نمازکسی را  که نگاه خشمگینانه به والدین دارد  گرچه والدین وی مرتکب ظلم شده باشند قبول نمی کند.

وی شناخت ابعاد وجودی حضرت زهرا (س) را امری ضروری برشمرد وافزود: شناخت شخصیت حضرت فاطمه(س)می تواند تمام زوایای زندگی انسان را دچار تحول کرده و گره گشای بسیاری از مسائل زندگی باشد.

حسینی با اشاره به فرموده حضرت صادق (ع)  که هرکس با تسبیحات حضرت فاطمه(س) مانوس باشد همواره در ذکر خداست تصریح کرد:  زهرا کوثر یعنی خیر کثیر است  وهرکس باتسبیحات حضرت زهرا (س) مانوس شود خدا به او خیر کثیر اهدا می کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی هستند نمی شود در شرایط امروز جامعه از الگوی 1400 سال قبل پیروی کرد بدانند روح حاکم بر زندگی زهرا (س)قناعت بود ،قناعتی که به دلیل نبود آن در زندگی جوانان امروز ،بسیاری از خانواده ها را به ورطه نابودی وطلاق کشانده است.

حسینی اذعان داشت: حضرت علی (ع) می فرماید دوست دارم وقتی به خانه وارد می شوم زهرا (س) را ببینم، امروز چند درصد زنان جامعه ما چنین برخوردی دارند واز این الگوهای ناب پیروی می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز میزان  حرف زدن زن ومرد در محیط خانه طی 24 ساعت تنها 17 دقیقه است بیان داشت: پیامبر (ص) فرودند سخن گفتن زن ومرد در محیط خانه از عبادت در مسجد افضل تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا