گوناگون

قند مرکب، از افت قند واکنشی در ورزشکاران جلوگیری می کند

81227692 5806442

دکتر ˈپویا دانشورˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قندهای مرکب همان کربوهیدرات های مرکب هستند که در مواد غذایی مانند نان، برنج و ماکارونی موجود است و به عملکرد ورزشکاران کمک می کند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران در ماه مبارک رمضان باید رژیم غذایی متنوع داشته باشند، اظهار کرد: لبنیات، انواع میوه ها، گوشت و تخم مرغ در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

وی تصریح کرد: مهمترین وعده غذایی در این ماه، سحری است که نباید حذف شود و شام نیز علاوه بر افطار از وعده های غذایی مورد نیاز برای تامین انرژی ورزشکاران است.

این پزشک ورزشی گفت: یکی از عوارض سحری، پرخوری و سرعت بالا در خوردن آن است که موجب ضعف در طول روز و سوء هاضمه و ناراحتی گوارشی در ساعات اولیه صبح خواهد شد.

وی بر مصرف کافی آب در بین افطار و سحر توسط ورزشکاران تاکید کرد و ادامه داد: ورزشکاران می توانند از منابع آبی ماندگار از جمله میوه های آبدار در وعده سحری استفاده کنند و باید از مواد غذایی مدرن، نوشیدنی های گازدار و چایی که ادرارآور هستند خودداری کنند.

دانشور با اشاره به اینکه مواد غذایی کم چرب به افزایش بازدهی بدن ورزشکاران کمک می کند، افزود: در مصرف مواد غذایی شیرین و نیز نمک و غذاهای شور احتیاط شود تا به حفظ آب بدن کمک شود.

وی به ورزشکاران توصیه کرد در ماه رمضان، نوبت و شدت تمرینات خود را کمتر، سبک و مدت آن را محدود کنند و در طول ساعات گرم و تابش مستقیم خورشید ورزش نکنند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه تحقیقات علمی نبود تفاوت میان کیفیت ورزش در ساعات صبح، عصر و شب را به اثبات رسانده تاکید کرد: ورزشکاران در ماه مبارک رمضان تمرینات و مسابقات خود را به زمان افطار تا سحر موکول کنند.

ت / 7131/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا