گوناگون

قیمت مواد اولیه خودرو باید کنترل شود

81157703 5683733

فرهاد به نیا در مناظره عصر جمعه شبکه اول سیما با موضوع قیمت خودرو در ایران علت اصلی افزایش قیمت خودرو را افزایش قیمت مواد اولیه دانست.

وی اظهار داشت: سال ها قیمت خودرو در ایران به شکل دستوری کنترل می شد و این موضوع سبب شد که پس از باز شدن فضا، قیمت ها با شیب تندی افزایش پیدا کند.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو، ضمن محکوم کردن افزایش قیمت خودرو در بازار ایران، گفت: متاسفانه مواد اولیه به جای قرار گرفتن در اختیار تولیدکننده به بازار بورس می رود و این موضوع باعث می شود که مواد اولیه با قیمت بالا در اختیار خودروسازان قرار گیرد.

** قیمت خودروها باید در بازار رقابتی تعیین شود

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید به سمتی برویم که قیمت خودرو را بازار رقابتی تعیین کند اما متاسفانه بازار کنونی رقابتی نیست.

سیدمحمد بیاتیان نیز با تاکید بر اینکه در بحث تولید خودرو و بازار آن، خود را به عنوان خودروساز مطرح می سازیم اما به عنوان یک کپی کار عمل می کنیم، افزود: خودروسازان داخلی اکنون محصولات از رده خارج خودروسازان خارجی را به عنوان یک محصول داخلی به مشتریان عرضه می کنند.

وی تصریح کرد: خودروسازان داخلی اکنون خودرویی را تولید می کنند که به لحاظ قیمتی و کیفیتی، مردم به عنوان مشتری از این محصولات، ناراضی هستند.

بیاتیان اضافه کرد: در دو سال گذشته قیمت خودرو حدود 2 برابر شده اما درآمد حقوق بگیران تنها در این مدت 38 درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دوباره زمزمه افزایش قیمت خودرو وجود دارد، اظهار داشت: سود حاصل از افزایش قیمت خودرو متاسفانه به جیب واسطه گران و دلالان می رود.

وی اضافه کرد: معتقدیم باید به سمتی حرکت کرد که قیمت خودرو در بازار رقابتی تعیین شود، اما متاسفانه بازار رقابتی نیست ضمن اینکه قیمت محصولات دو خودروساز داخلی در یک سطح نیست و مردم نیز در این بازار حق انتخاب ندارند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برای تنظیم بازار باید به سمتی حرکت کرد تا واردات خودروهای هم کلاس خودروهای داخلی آزاد شود و عرضه و تقاضا قیمت خودروها را تعیین کند.

ادامه دارد…

اقتصام(3)9303/1574**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا