گوناگون

كردستان ميزبان جشنواره هاي ملي و بين المللي تئاتر/ 29 فعال تئاتري استان تقدير مي شوند

به گزارش خبرنگار مهر، جلال قلعه شاخاني ظهر جمعه در جلسه ستاد برگزاري جشن ارديبهشت تئاتر كردستان اظهار داشت: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و با مشاركت خود هنرمندان در سال جاري كردستان ميزان جشنواره هاي متعدد تئاتر در سطح ملي و بين المللي است.

وي با اشاره به برگزاري اين رويدادهاي فرهنگي و هنري در استان كردستان در سال جاري يادآور شد: به منظور حمایت از تولیدات آثار نمایشی در سطح استان جشنواره های با موضوعات و ژانرهای مختلف به زبان های فارسی و کُردی و همچنين در بخش هاي صحنه ای و خیابانی با گستره های استانی، ملی و بین المللی تدارک دیده شده است.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان ادامه داد: در سال مزین به “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” اهتمام و حمایت از تولیدات فرهنگی هنری متناسب با فرهنگ وادبیات ایرانی اسلامی از مهمترین برنامه های کاری این اداره کل به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در امور فرهنگی هنری خواهد بود و انتظار مي رود كه در راستاي برنامه ريزي مناسب و بهره مندي از تمامي ظرفيت هاي استان بتوانيم اقدامات خوبي را اجرايي و عملياتي كنيم.

سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان عنوان كرد: هنر تئاتر از جمله هنرهای ماندگار و تأثیرگذار در مسائل اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی به به شمار مي رود كه با تدارکات دیده شده از سوی این اداره کل سال جاری یکی از پربارترین سالها در تولید آثار نمایشی در همه ژانرها خواهد بود.

قلعه شاخانی بر لزوم برگزاري برنامه هاي مختلف فرهنگي و هنري در سراسر استان به ويژه در رشته تئاتر تاكيد كرد و افزود: انجمن های تئاتر شهرستان ها همانند مرکز استان به عنوان پایلوت توسعه و حمایت از تولیدات آثار نمایشی در سال جاری فعالانه اقدام به برنامه ریزی جهت برگزاری جلسات منظم انجمن ها كرده اند.

وي ضمن تأکید بر عدالت محوری و تمرکز زدایی از برنامه ها در مرکز استان اظهار داشت: بیست و پنجمین تئاتر استانی، یازدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز، سومین جشنواره نمایش های کوتاه طنز دیواندره و نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از جمله برنامه های شاخص حوزه تئاتر استان در سال جاري است.

قلعه شاخاني در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري مراسم تقدير از فعالان تئاتر استان كردستان اشاره كرد و يادآور شد: جشن اردیبهشت تئاتر هر ساله به منظور تجلیل و حمایت از هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر استان با حضور هنرمندان و گروه های نمایشی و روسای انجمن های نمایشی، بازیگران و علاقمندان به هنرهای نمایشی و تئاتر برگزارمی شود كه از شاخصه های برنامه جشن اردیبهشت امسال حضور همه گروه ها و فعالان عرصه تئاتر در این جشن بزرگ است.

وي در پايان عنوان كرد: جشن اردیبهشت تئاتر کردستان 20 اردیبهشت ماه سال جاری در محل تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج راس ساعت 17 عصر برگزار می شود و در این جشن از 29  نفر از فعالان و هنرمندان عرصه تئاتر استان تجلیل به عمل خواهدآمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا