Mihanpostعلمی و فناوری

لامپ LED جرقه نور که با باکتری زنده و بدون نیاز به برق نور تولید می کند !

لامپ LED جرقه نور که با باکتری زنده و بدون نیاز به برق نور تولید می کند  در حالی توسط یک طراح هلندی بنام ترزا ون دونگن اختراع شده است که این لامپ LED برای روشن شدن دیگر نیاز به الکتریسیته ندارد و فقط از طریق الکتروشیمی و باکتری، محیط را روشن می‌کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

این طراح هلندی نام لامپ خود را «جرقه نور» نامیده که در واقع برای تولید نوی دیگر نیازی به منبع الکتریکی و باتری ندارد و فقط موجود زنده درون  لامپ LED جرقه نور برای تولید نور نیازمند تغذیه است.

لامپ LED جرقه نور کروی شکل است و از چهار قسمت جداگانه حاوی باکتری ساخته شده و با فعالیت میکروارگانیسم خود در مرکز لامپ روشنایی مداوم ایجاد می‌کند. الکترودهای موجود در هر قسمت لامپ این جریان را دریافت و نیروی لازم برای روشنایی لامپ LED حاصل می‌شود.

ترزا ون دونگن طراح لامپ LED جرقه نور در خصوص اختراع خود می گوید:

هنگاهی که هر دو هفته یکبار  قاشق چای خوری -استات- به داخل لامپ اضافه شود، رشته های ال ای دی بدون هیچ انرژی اضافه ۲۴ ساعته روشنایی ایجاد خواهند شد که البته بد نیست بدانید که استات acetate یکی از موادی است که می‌توان آن را از اسید استیک بدست آورد و توضیح بیشتر این که این استات دربرگیرنده سه ماده نمک‌ها، استرها و آنیونی نیز هست.

با این حال افرادی که  لامپ LED جرقه نور را خریداری می کنند باید هر چند ماه یک بار مجراهای درون لامپ را تمیز و از آب، نمک و ویتامین‌ها پر کند و البته به زودی این لامپ نه به عنوان نمونه اولیه بلکه برای استفاده عموم در بازار عرضه خواهد شد.

با هم در میهن پست تصاویری از لامپ LED جرقه نور را تماشا می کنیم.

منبع    inhabitat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا