اجتماعیعکسمحيط زيست

لانه پرندگان توماس وینتر، ابتکاری برای ماندن پرندگان در شهر ؟

لانه پرندگان توماس وینتر که با نام مستعار دامبو نیز شناخته شده است این روزها در شبکه های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کرده است چرا که وی به زندگی پرندگان در شهر اهمیت زیادی می دهد و حدود ۷ سال قبل پروژه ای را برای نگه داشتن پرندگان در شهرهای مختلف جهان آغاز کرد و برای این کار بیش از ۳۵۰۰ لانه ی رنگارنگ برای پرندگان ساخته و وی به طور جدی این پروژه را تا به امروز دنبال کرده است. با میهن  پست همراه شوید.

توماس با ساخت هزاران لانه پرنده شهری توانسته است که آن ها در در شهرهای مختلف دانمارک از جمله شهرهای آرهوس، اودنسه، کولدینگ خانه ها و یا بهتر بگوییم لانه های رنگارنگ پرندگان را در فرودگاه ها، تیرهای چراغ برق، در پشت بام‌ها خبابان ها ، درخت ها و … آویزان کند تا شاید بتواندا این روش پرندگان را در شهر نگه دارد.

وی می گوید: پرندگان شهری جزء معدود حیواناتی هستند که هنوز هم در شهرها در کنار انسان ها سکونت دارند و ما باید برای حفظ آنها تلاش کنیم.چرا که آن ها به عنوان اصلی ترین عامل بازیافت مواد درو ریختنی نه تنها به ما انسان ها کمک می کنند.بلکه محیط زیست را پاک و سالم نگه می دارند.

این در حالی است ه توماس تمام این لانه ها از مواد بازیافتی و یا به دردنخور ساخته است. در یکی از تصاویر می توانید درختی که با استفاده از ۳۰۰ لانه ساخته شده را مشاهده کنید که به عنوان نمادی برای حفظ پرندگان مورد استفاده قرار گرفته است.

با هم در میهن پست تصاویر از خلاقیت توماس دامبو در ساخت لانه های زیبا و رنگارنگش برای پرندگان را تماشا می کنیم.

منبع: mymodernmet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا