گوناگون

لزوم ارائه تصویری درست از شخصیت حافظ

نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر لزوم توجه رسانه‌ها و متولیان فرهنگ به ارائه تصویری دقیق و درست و منطبق با واقعیت‌ها از شخصیت والای حافظ، تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، آیت‌الله «اسدالله ایمانی» در نماز جمعه‌ی امروز(جمعه 18 مهرماه) در شیراز گفت: بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ و حافظ شخصیتی جهانی است که بیش از شش قرن در سطح جهان مطرح بوده و هست.

وی با تأکید براینکه فارس و شیراز سه افتخار دارد که مادر همه‌ی افتخارات به‌شمار می‌رود، وجود حضرت شاهچراغ(ع) و امامزادگان واجب‌التکریم، سعدی و حافظ را این سه‌افتخار برشمرد.

آیت‌الله ایمانی گفت: جایگاه بلند علمی، عرفانی و تخصصی حافظ به‌عنوان غزل سرایی بزرگ را باید بتوانیم حفظ کنیم و نگهداریم و این را به عنوان یک افتخار برای استان فارس دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز گفت: حدود 30 سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن روز در مسئولیت ریاست جمهوری را عهده‌دار بودند در بزرگداشت حافظ، شرکت کردند و با یک سخنرانی حکیمانه، عالمانه و متخصصانه، حافظ را آنچنان که بود به جامعه‌ی ما معرفی کردند.

آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینکه شخصاً در آن برنامه حضور داشته است، خاطرنشان کرد: فراموش نمی‌کنم شعرای دگراندیشی که آمده بودند که حافظ را مثل این تصویرهایی که متأسفانه در روزنامه‌های ما در صفحه‌ی اولشان هم چاپ می‌کنند و همین ایام هم چاپ کرده‌اند، به‌عنوان یک صوفی قلندرمآب، ژولیده، دور از مردم، سرگرم می و پیاله و منقل و وافور و امثال ذالک معرفی بکنند، که نتوانستند سخنرانی بکنند.

امام جمعه‌ی شیراز ارائه تصویرهای غیرواقعی از حافظ را ظلمی تاریخی دانست که به‌دست خودمان به خودمان می‌کنیم و گفت: به دست‌اندرکاران نصیحت می‌کنم که این جایگاه بزرگ را با مسائل جناحی و گروهی، ارائه مقالات کم‌محتوا، مدیریت ضعیف، انجام امور مبتذل، اجرای دنبگ و ساز و سرنا و آلوده کردن فضای قدسی آنجا که مدفن شخصیت‌های فقهی، علمی، سیاسی و اجتماعی است، را به هوا و هوس‌ها و ابتذال نکشانند.

آیت‌الله ایمانی هم‌چنین گفت: در گذشته رژیم طاغوت بدون توجه به عمق باورها و اعتقادات دینی مردم شیراز می‌خواستند این شهر را مرکز هرزگی، بی‌بند و باری و به نام هنر مرکز دلقک‌ها و مطرب‌ها مطرح کنند که نتوانست.

وی با بیان اینکه رژیم طاغوت از مردم و متدینین در آن زمان تو دهنی خورد، گفت: امروز هم اگر کسی یا کسانی به فکر احیای همان تفکرات و اندیشه‌ها باشند و با مسائل لاابالی‌گری، تسامح دوره‌ی اصلاحات را مطرح کند و به‌دنبال این معنا باشند که جامعه را برگردانند به گذشته‌ی سخت در اشتباهند و به موقع از سوی خانواده شهدا، بسیج، مردم و روحانیت پاسخ کوبنده و قاطع دریافت می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به باب شدن موضوع خواهرخواندگی بین شیراز و برخی شهرهای داخل و خارج کشور، گفت: اگر این خواهرخواندگی‌ها در راستای ارتقای جایگاه علمی، صنعتی، کشاورزی، ارائه‌ی خدمات فنی و مهارت‌های تخصصی باشد، خوب و شایسته است. اما اگر در سایه این کار سفرهای خارجی را بخواهند طراحی بکنند، دعوت گروه‌های موسیقی، انجام هزینه‌های سنگین از بیت‌المال با شکستن ارزش‌ها و قداست‌ها همراه باشد، به هیچ وجه شرعاً و قانوناً مجاز نیستند و باید پاسخگوی این هرینه‌ها و این حرکات در جامعه باشند.

امام جمعه شیراز هم‌چنین با تبریک عید سعید غدیر و تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ غدیر در جامعه، گفت: این ایام مقارن با سی‌امین سال تأسیس وزارت اطلاعات، نگاه اجمالی به این مجموعه از سربازان گمنام حضرت بقیه الله(عج) موقعیت این مجموعه را برای ما مشخص می‌کند.

نماینده‌ی ولی‌فقیه در فارس گفت: گرچه در نظام جمهوری اسلامی مجموعه‌ی اطلاعات در قالب وزارتخانه دیده شده و طبیعتاً با فراز و فرود دولت‌ها باید متغیر باشد، اما می‌بینیم که برای این سربازان گمنام امام زمان آنچه مطرح است انقلاب، نظام اسلامی، ولایت، ولایت‌فقیه، ولی‌فقیه و آنچه مربوط به مردم، منافع جامعه، کلیات منافع نظام و توجه به اصول دین و دستورالعمل‌های شرعی است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: مجموعه‌ی وزارت اطلاعات توانسته توطئه‌های دشمن را در طول این 30 سال خنثی و نقشه‌های دشمنان ما را نقش برآب کند، مقتدرانه با کسانی که می‌خواستند نظم و امنیت جامعه را به هم بریزند، علیه نظام توطئه داشته باشند، برخورد کرده و می‌کند و آنچه خیر و مصلحت نظام است فراتر از جناح و گروه با تیزبینی و هوشمندی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فنی روز و ایمان و تقوای لازم،‌ رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا