گوناگون

لزوم تحول اساسی در کتاب‌های درسی با مؤثرترین مدل‌های آموزش و غنای محتوایی

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری عصر شنبه در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک به مناسبت روز معلم اظهار داشت: مهم‌ترین بخش در عرصه مدیریت زیر ساختی جامعه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه جایگاه و مقام معلم از امور مادی بسیار بالاتر است، تصریح کرد: دانش‌ آموزان آینده‌سازان و مدیران و بزرگان آینده کشور هستند و باید به گونه‌ای تربیت شوند که بتوانند آینده نظام و کشور را مدیریت کنند.

موفقیت دانش‌آموزان در آینده در گرو موفقیت در مدارس است

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: با توجه به اینکه انسان‌ها برای حضور در جامعه از کانال آموزش و پرورش عبور می‌کنند، موفقیت‌ها آنها در آینده در گرو موفقیت در مدارس و در صورتی که نتوانند در عرصه آموزش و پرورش موفق باشند، در اینده نیز شخص تاثیرگذاری در جامعه نخواهند بود.

وی به اهمیت بسیار زیاد تولید نیروی انسانی کارآمد اشاره کرد و با تاکید بر نقش مدارس در این زمینه، ادامه داد: آموزش و پرورش در ساخت نیروی انسانی توانمند و قابل نقش بسیار مهمی دارد و رشد منابع انسانی در این نهاد صورت می‌گیرد و کلید توسعه و پیشرفت جامعه به دست آموزش و پرورش است.

آیت الله صفایی‌بوشهری اضافه کرد: در مدارس علاوه بر اینکه باید به همه دانش‌آموزن آموزش‌های لازم و مورد نیاز ارائه شود، باید برای افراد مستعد نیز آموزش‌های لازم به منظور ایجاد فضاهای ویژه آموزش تخصصی و نخبگانی فراهم شود.

مدارس تخصصی با استانداردهای روز در استان راه‌اندازی شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه به وجود برخی مشکلات و ضعف‌ها در کتاب های درسی اشاره کرد و گفت: کتاب‌های درسی با مؤثرترین مدل‌های آموزش و با غنای محتوایی تحول اساسی یابد.

وی به مشکلات زیرساخت‌های اموزشی در استان بوشهر اشاره کرد و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای بهبود این زیرساخت‌ها، افزود: برای اینکه استان بزرگی داشته باشیم باید مدارس بزرگ و تخصصی با استانداردهای روز و بین‌المللی در استان بوشهر راه‌اندازی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا