گوناگون

لزوم تفويت بعد اقتصادي ورزش/ مشاركت خيرين براي تكميل پروژه هاي نيمه تمام ضروري است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه یکشنبه در جلسه خیرین ورزشی استان کردستان اظهار داشت: امروز ورزش به بخشی از زندگی افراد تبدیل شده است به گونه ای که حتی کوچکترین عضو از هر جامعه ای به ورزش توجه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به این مطلب که ورزش امری نیست که در دنیای امروز به حاشیه رانده شود یا به عنوان اوقات فراغت به آن نگاه شود، افزود: امروز با توجه به اقتصادی، مفرح بودن و نیاز مبرم جامعه در بعد سلامت و نشاط ورزش جزئی از حساس ترین بعدهای زندگی است.

استاندار کردستان بیان کرد: در ورزش همگانی بعد سلامت عمومی و در ورزش قهرمانی غرور ملی هر جامعه ای تقویت می شود و در مجموع می توان گفت که ورزش در ایجاد نشاط و شادابی در جامعه نقش بسزایی ایفا می کند.

زاهدی یادآور شد: ورزش با توجه به گستردگی آن و وابستگی های شغلی که دارد در امر اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا می کند و بسیاری از خانواده ها می توانند در ارتباط با ورزش از معضل بیکاری نجات یابند.

کمک به امر ورزش کمک به توسعه منطقه است

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کمک به امر ورزش کمک به توسعه و ایجاد اشتغال در منطقه است.

استاندار کردستان گفت: حمایت از ورزش هر استانی می تواند تبعات مثبتی در اقتصاد، اشتغال و سلامت جامعه داشته باشد و این امر با توجه به اهمیتی که دارد نیازمند برنامه ریزی مستمر و متناسب با نیاز منطقه است.

زاهدی همچنین با اشاره به این مطلب که استان کردستان در رشته های مختلف ورزشی با توجه به پتانسیل هایی که دارد می تواند یکی از استان های سرآمد کشور باشد، اظهار داشت: حضور بخش خصوصی و خیرین در ورزش استان می تواند نقش موثری در ایجاد تحول در استان و ورزش کردستان داشته باشد.

تکمیل پروژه های نیمه تمام در کردستان به دست خیرین ضرری است

وی افزود: متاسفانه کردستان استانی صنعتی نیست و به تبع آن مورد حمایت قرار نگرفته است و دولت نیز با کمبود اعتبارات دست و پنجه نرم می کند و حضور خیرین ورزشی و سرمایه داران در این مقطع می تواند در ایجاد تحول در ورزش استان نقش بسزایی ایفا کند.

استاندار کردستان با اشاره به این مطلب که ورود بخش خصوصی به تمامی ابعاد اقتصادی، اشتغال و برنامه ریزی یکی از اولویت های کاری دولت است، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود حضور خیرین در ورزش استان ضروری است.

زاهدی یادآور شد: در حال حاضر در حوزه ورزش تعداد زیادی از پروژه های که می تواند توسعه را ایجاد کند نیمه تمام مانده و حمایت بخش خصوصی و خیرین ورزشی در این مقطع امری ضروری است.

وی ادامه داد: تکمیل این پروژه ها در راستای رفع نیاز شهروندان و جوانان و سوق دادن آحاد جامعه به امر ورزش موثر است.

خیرین ورزشی در بعد سخت افزاری و نرم افزاری ورزش ورود پیدا کنند

استاندار کردستان گفت: با توجه به ابعاد مختلف ورزشی به راحتی می توان خیرین ورزشی را در بعد سخت افزاری و نرم افزاری ورزش درگیر کرد.

زاهدی اظهار داشت: در حوزه خیرین مدرسه ساز تنها بعد سخت افزاری مد نظر است ولی در ورزش بعد نرم افزاری تکمیل کننده بعد سخت افزاری است و می توان با برنامه ریزی مناسب در ورزش استان تحول ایجاد کرد.

وی در پايان سخنان خود افزود: خصوصی سازی و واگذاری مراکز ورزشی می تواند تحول جدیدی در ورزش استان ایجاد کند و انتظار می رود با برنامه ریزی مناسب بسترهای این امر فراهم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا