گوناگون

لزوم توسعه‌ی گردشگری و حمل و نقل دریایی بین مازندران و آستراخان

استاندار مازندران گفت: علاقه‌مند به توسعه‌ی گردشگری و حمل و نقل دریایی میان مازندران و آستراخان هستیم و این آمادگی را داریم که به شکل جدی در کوتاه‌ترین مدت این طرح عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران، «ربیع فلاح» امروز(سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه) در نشست مشترک استانداران و مدیران اقتصادی، فرهنگی و بازرگانی مازندران و آستراخان روسیه که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران در گذشته باکشور بزرگ روسیه در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی ارتباط داشته است و هم‌اکنون هم می‌توانیم در همه‌ی این زمینه‌ها همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کشور آستراخان بعنوان دروازه‌ی روسیه به خزر بعنوان ترانزیت اروپایی است، گفت: مازندران هم بعنوان یکی از دروازه‌های مهم جمهوری اسلامی به خزر است.

فلاح ادامه داد: مازندران از استثنایی‌ترین استان‌هایی است که می‌تواند ارتباط گسترده‌ای با کشور روسیه داشته باشد.

استاندار مازندران افزود: از برنامه‌های راهبردی مازندران توسعه‌ی مناسبات میان کشورها بخصوص کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر به ویژه روسیه است.

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در خصوص همکاری مازندران و آستراخان در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نداریم افزود: یکسری از قابلیت‌ها در روسیه و مازندران وجود دارد که می‌تواند بعنوان مکمل با یکدیگر همکاری کنند.

استاندار مازندران اظهار کرد: در زمان استاندارهای پیشین تفاهمنامه‌هایی در خصوص همکاری مشترک میان مازندران و روسیه به امضا رسید که اکنون می‌تواند بعنوان نقطه آغازین باشد.

فلاح افزود: متأسفانه در این همکاری‌ها پیشرفت قابل توجه‌ای دیده نشده است که باید بررسی‌های کارشناسانه‌ای برای اجرا نشدن مفاد همکاری‌ها انجام شود.

استاندار مازندران ادامه داد: با توجه به جمعیت 3 میلیونی و وسعت 24 هزار کیلومتری مازندران و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در این استان وجود دارد می‌تواند زمینه‌ی همکاری دو کشور را فراهم کند.

فلاح گفت: باید مشکلات قرنطینه محصولات کشاورزی ایران و روسیه برطرف تا تعاملات اقتصادی دو کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع همکاری در بخش کشاورزی گل و گیاه است، گفت: 100 درصد گل‌های زینتی در ایران و مازندران قابلیت صادرات دارند و هم‌اکنون به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به وضعیت خاص دریای خزر افزود: تولید آبزیان سردآبی و گرم آبی یکی از مهم‌ترین استعدادهای مازندران است که آماده‌ی انتقال این داشته‌ها به آستراخان هستیم.

وی ادامه داد: علاقه‌مند به توسعه‌ی گردشگری دریایی و حمل و نقل دریایی میان مازندران و آستراخان هستیم و این آمادگی را داریم که به شکل جدی در کوتاه‌ترین مدت عملیاتی شود.

فلاح با بیان اینکه مازندران آمادگی ارائه‌ی خدمات مهندسی در حوزه‌ی ساختمان را دارد، افزود: وجود 24 هزار مهندس در این استان، فرصت استثنایی در این حوزه به وجود آورده است.

استاندار مازندران توسعه‌ی همکاری‌های دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو و آموزش زبان‌های روسی و فارسی در دو استان را زمینه‌های دیگر همکاری‌های طرفین دانست.

وی خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست و ذخائر دریای خزر هم جنبه‌ی دیگری از مناسبات دوجانبه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا