گوناگون

لزوم یکسان سازی واحد پول، احساس نیاز کشورهای اروپایی در عرصه های بین الملی است

81166805 5700443

به گزارش ایرنا از روابط عمومی علوم و تحقیقات، اولین سمینار بین المللی ˈمسائل مالی اتحادیه اروپاˈ با حضور معاون پژوهشی و مدیرکل امور بین الملل دانشگاه ورشو، نماینده سفارت لهستان در ایران، اساتید و دانشجویان واحد علوم و تحقیقات، به همت دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی برگزار شد.

نواک معاون پژوهشی دانشگاه ورشو در این همایش گفت: حضور در محیط دانشگاهی به ویژه دانشکده مدیریت و اقتصاد، مایه خرسندی است.

وی با اشاره به آشنایی مختصر دانشجویان اروپایی با معضلات مالی کشورهای این قاره، افزود: اروپا با مشکلات گوناگونی مواجه است که بحران های مالی و اقتصادی یکی از آن ها به شمار می آید.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کشورهای اروپایی در دهه 1800میلادی، گفت: اتحادیه اروپا در سال1957 با هدف تولید و فعالیت اقتصادی به دور از سیاست تأسیس شد تا کشورهای اروپایی بتوانند در رقابت با آمریکا به عنوان یک قدرت اقتصادی ، سیاسی و نظامی نوظهور پس از جنگ جهانی دوم، موفق عمل کنند.

نواک، به مخالفت ها با تأسیس اتحادیه اروپا اشاره کرد و ادامه داد: اشتراکات میان نظام جهانی شدن یا Globalization و اتحادیه اروپا همچون اصول مربوط به بازار مشترک، یکی از علل مخالفت ها با تأسیس این اتحادیه است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا یک سیستم مالی و اقتصادی صرف نیست، تصریح کرد: زندگی با صلح مهم ترین نکته در مورد اتحادیه اروپا محسوب می شود زیرا که علت عضویت کشورها در آن، جنگ و از بین بردن انسان ها نیست.

معاون پژوهشی دانشگاه ورشو به تمایل برخی کشورهای اروپایی برای پیوستن به اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: رقابت با آمریکا و حمایت از یک سیستم مدافع صلح جهانی، از جمله انگیزه های کشورهای اروپایی برای عضویت در این اتحادیه است.

وی ممانعت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از مصرف دلار امریکا را تلاش آن ها برای توسعه اقتصادی اروپا دانست و اظهار داشت: با توجه به تولید اغلب محصولات مصرفی امریکا در کشورهایی چون چین و مالزی، 95 درصد دلار امریکا، خارج از مرزهای این کشور است.

نواک با بیان اینکه اتحادیه اروپا لازمه رقابتی کردن فضای اقتصاد بین المللی را کاهش ارزش دلار می داند، خاطرنشان کرد: براین اساس، کشورهای اروپایی تصمیم به ایجاد سیستم ثانویه اقتصادی و سرمایه گذاری بر یورو گرفتند.

وی به وضعیت اقتصادی نامطلوب آلمان شرقی و اقتصاد قوی آلمان غربی در سال 1989 اشاره کرد و گفت: پس از ادغام دو بخش غربی و شرقی آلمان، تلاش ها برای داشتن واحد پول یکسان در این کشور آغاز شد که در ادامه مردم با خرید و فروش به تولید پول و بانک ها و موسسات مالی به مدیریت آن می پرداختند.

نواک قدرت بیشتر اقتصاد آلمان در مقایسه با فرانسه و مقبولیت آلمان در بازار مشترک را علت احساس نیاز فرانسه به رقابت با آلمان از نظر اقتصادی دانست و گفت: اقتصاددانان فرانسوی معتقد به اتخاذ سیاستی مبتنی بر قرار دادن کشورها در مقابل آلمان برای تضعیف اقتصاد این کشور بودند.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی با توجه به موقعیت نامناسب اقتصادی در تلاش برای رسیدن به نقطه ایده آل هستند، گفت: تبلیغات، فناوری های جدید و ارتباطات گسترده از جمله ابزارهای موجود برای ایجاد تعادل در معاملات با افزایش درآمدها و رفع کمبودها در حوزه هایی چون سلامت، حقوق، تحصیلات و غیره است.

معاون پژوهشی دانشگاه ورشو با اشاره به این اصل که درآمد آینده شما، درآمد فعلی شما است، گفت: اتحاد یعنی همه کشورها باید در یک سطح از اقدام برای پیشرفت باشند که برای رسیدن به این هدف باید با توجه به مشکلاتی که کشور های مختلف با آن ها مواجه هستند و نیز براساس نیازهای بین المللی، تصمیمات لازم اتخاذ شوند.

فراهنگ(1)9118**1558

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا