گوناگون

لغو تجمع دانشجویی مقابل مجلس

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به لغو تجمع دانشجویی دانشگاهیان مقابل مجلس شورای اسلامی گفت: علتی که از سوی استانداری برای لغو این تجمع مطرح شده است منطقی به نظر نمی‌رسد.

به گزارش فارس کریمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، با تشریح علت لغو تجمع دانشجویی که قرار بود فردا مقابل مجلس شورای اسلامی انجام شود، گفت: روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از طرف ۱۵۰ نفر از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس ارسال شد که در آن نامه به دغدغه‌های جامعه دانشگاهی نسبت به موضوع هسته‌ای و جایگاه مجلس در مذاکرات هسته‌ای اشاره شد.

وی افزود: همچنین در آن نامه از جامعه دانشجویی دعوت شد که در تجمع دانشگاهیان در روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه مقابل مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

کریمی گفت: در روز چهارشنبه ۳ تشکل بزرگ دانشجویی درخواست خود را برای دریافت مجوز از استانداری اعلام کردند ولی استانداری امروز به ما اطلاع داد که مجوز تجمع صادر نشده و امکان برقراری تجمع نیست در صورتی که بر اساس قانون باید ۴۸ ساعت قبل درخواست مجوز انجام شود که ما این زمان را مد نظر قرار دادیم و به همین دلیل علت مطرح شده از سوی استانداری برای لغو تجمع غیرمنطقی به نظر می‌آید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: ما به قانون تمکین کرده و تجمع را لغو می‌کنیم ولی نسبت به این موضوع که اجازه اظهارنظر به جامعه دانشگاهی داده نشد گلایه‌مندیم و اعتراض خود را اعلام می‌کنیم زیرا رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های خود مطرح کرده است که دانشگاهیان باید در زمینه‌های مهم مسائل جامعه اظهارنظر کنند ولی در عمل صحبت‌های دانشجویان سرکوب می‌شود که این مسئله جای نگرانی دارد.

کریمی افزود: امیدواریم مشی دولت نسبت به اظهارنظر دانشجویان اصلاح شود زیرا این تجمع قرار بود با عنوان تجمع دانشجویان برای حفظ عزت و منافع ملی برگزار شود تا در آستانه مذاکرات نهایی هسته‌ای دانشجویان نگرانی خود را ابراز کرده و به نحوی نمادین نشان دهند که در قبال دستاوردهای شهدا ایستادگی می‌کنند، این تجمع در حمایت از تیم مذاکره‌کننده بود ولی لغو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا