گوناگون

لیبرالیسم جهانی نزدیک به 250 سال در حال پیشروی در اقصی نقاط جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، ‌آیت‌الله احمد علم‌الهدی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تفسیر سوره نور در محل مهدیه مشهد اظهار كرد: لیبرالیسم جهانی همچون انسان هاي درنده در رأس جامعه قرار دارند و نزدیک به 250 سال است كه آنان در حال پيشروي در اقصی نقاط جهان هستند.

وي عنوان كرد: بنيان فكري لیبرالیسم جهانی چهره اي درنده از انسان را نشان مي دهد و كشورهاي غربي از اين روش بهره گرفته اند. در این روش انسان درنده به دنبال انسان‌های دیگر می‌افتد تا ‌آنها را به استخدام خود در آ‌ورد تا به آرزوهای خود برسد.

وي با اشاره به تعریف ساختاری از سوره‌های بزرگ قرآن عنوان كرد: در قرآن زندگی جمعی مطرح است و از ديگر سو اين كتاب الهي، مردم را در جوامع کوچک به جوامع بزرگتر سوق می‌دهد و اگر بخواهيم زندگي آدمي را تشریح كنيم زندگی آدمیزاد مثل زندگی یک ماهی در آب است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: بي ترديد به هر میزان که فضای زیستن این ماهی زیاد شود رشد و پرورش آن در زندگی بيشتر مي شود و بشر مانند یک ماهی است و رشد آن به میزان رشد جوامع گوناگون بستگي دارد.

آيت الله علم الهدي افزود: فصل زندگی آدمي او را از همه موجودات عالم جدا مي سازد و انسان در برابر انسان مسئول است، باید وضعیت زندگی انسانها و جوامع با یکدیگر برابر باشد و همدیگر را درک کنند.

امام جمعه مشهد با تاكيد بر اينكه بزرگترین ابزار رسیدن به کمال عبودیت بندگی خدا و اطاعت از اوست، گفت: آدمي براي رسيدن به كمال بايد ديدگاهي ارادي داشته باشد و اگر بنا باشد خود را به دست خود ثابت کند با اراده خود او صورت می‌گیرد.

وي تاكيد كرد: خداوند متعال جامعه را به جمع‌زیستی تشویق کرده چرا كه زندگی انفرادی در کنار آن مضرات زیادی برای انسان دارد و پروردگار تمام ابزار برای رسیدن به هدف در این دنیا و آن دنیا را برای انسان فراهم کرده است.

وي با اشاره به لیبرالیسم جهانی اظهار كرد: ليبراليسم جهاني همچون انسان هاي درنده در رأس جامعه قرار دارند و نزدیک به 250 سال است كه آنان در حال پيشروي در اقصی نقاط جهان هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقتصاد مقاومتي بيان كرد: رهبري مي فرمايند اقتصاد مقاومتی باید در جامعه نهادینه شود و بايد اين نكته را در نظر داشت كه تمام رشد اقتصادی برمبنای ارتباطات است و بي شك تا ارتباطات سالم دینی بین افراد نباشد توسعه اقتصادی هم در کنارش امکانپذیر نیست.

وي اظهار كرد: توانمندی‌های داخل کشور بايد با تکیه بر وحدت و اتحاد ساخته شود و یک انسان در این زندگی اجتماعی استعداد بالندگی، توانمندی و اقتصادی عقلانی‌اش بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا