گوناگون

مادران چشم به راه با دست نوشته رهبر معظم انقلاب تجلیل شدند

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای فناوری ، این مراسم با حضور  رضاسیف الهی معاون دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی،الهه راستگو عضوشورای اسلامی تهران،فاطمه آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی تهران، حجت الاسلام نقویان، معاون اجتماعی  منطقه 11، جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگر منطقه 11در فرهنگ سرایفناوری اطلاعات برگزار و ضمن بزرگداشت نام و خاطره شش  شهید گمنام منطقه 11 شهیدان فریبرز روحی ، علی رضا کنی، داود ابراهیمی حسین آبادی، مرتضی رجبی، صادق صالحی و سعید طاهرنژاد، ازمقام مادرا ن آن شهیدان نیز تجلیل شد.

آیین تجلیل ازمقام” مادران چشم بهراه” باتلاوت قرآن کریم توسط محمد رضاغلامی  قاری بین المللی و پخش سرود ملی آغاز شد. مهدی وکیل پور رییس فرهنگ سرای فناوری اطلاعات ضمن خوشامدگویی به حضاربه  قرائت  متن دستنوشته مبارک مقام معظم رهبری پرداخت :

بسمه تعالی

سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دل های صبور و پر ظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگر گوشگان دلبندشان به نشانه از پیکر پاک آنان دل بستند و به آن نیز دست نیافتند و با این همه ، با شکیبائی و صبوری خود نقشی بی نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند . پاداش این صبر بزرگ ، روشنی چشم آنان به مژده ی رحمت الهی خواهد بود انشاء اله .

سید علی خامنه ای 93/3/17

رضا سیف الهی، معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی  بهعنوان اولین سخنران این برنامه گفت: سلام بر شما مادرانصبور و داغ دیده ایکه افتخار بزرگ کشور ایران اسلامی هستید. سلام بر شما عزیزان که که در طول سالیان فراق چشم  به راه فرزندتان بودید و درنهایت انتظار دلبندتان را با انتظارحضرت مهدی (عج) پیوند عبودیتی زدید.

 مصیبت ها هرچه بزرگ هم باشند کهنه می شوند ولیمصیبتی کهشما می کشید هر روز نوتر ازروز قبل است، چون همیشه چشم انتظارید . یقیناً فرشتگان الهی بهشما و صبر شما قبطه می خورندچرا که شهید در نزد پروردگار عالم روزی منداست.

وی افزود: شما در سهم استحکام یک ملت بهترین ها هستید، بنابراین در مدح و ثنای شما نه تنها این جلسه بلکه هیچ چیز نمیتواند اجر مصیبت از دست دادن جگرگوشه تان را نه در یک راه عادی بلکه در راه عزت اسلام، ملت و امنیت کشور جبران کند .شما دائما در خواب، بیداری، کلام،خوردن و نفس کشیدنچشم انتظارید.اما آنان برای شما بشارت دارند.حزن و اندوه به خود راه ندهید چرا که آنان رسیده اند، می دانند و می بینند .

سیف الهی در پایان گفت:   ابتکارجمع شدن شما اسوه های صبردر این مجلس این است که تسلیتی باشد برای شما دراین روز فرخنده که مقارن است با روز تولد حضرت علی اکبر (ع) . او اولین نفر ازخاندان امام حسین (ع) بود که به شهادت رسید.حضرت علی اکبر(ع) شبیه ترین انسان ازلحاظ ظاهری و اخلاقی به پیامبر (ص) بود.این برای شما تسلی بخش است  که اگر شما یک شهید، دو شهید و بیشتر در راه خدا فدا کردید، امام حسین(ع) کل خاندانش را  در یک روز فدا کرد. اما می دانید که وقتی امام حسین (ع) به عنوان آخرین ذخیره الهی شهید شد با آل ا… چه کردند؟! اما شما از اولین لحظه دریافت خبر شهادت فرزندتان در این مملکت با عزت زندگی کردید.

فاطمه آلیا نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران ضمن خیر مقدم به مادران چشم به راه گفت: تمام ادبیات،لغات و ادبیات را هم اگر در زیر پایشما عزیزان بریزم در برابرمقام شما هیچ ارزشی ندارد.قصه ما قصه عاشورا است و هر چیزی که از 15 خرداد سال 42 اتفاق افتاده است،  تکه ای از قصه عاشورا است و یک تکه از این قصه متعلق به شماست و خدا یک معامله باشما مومنین کرده است،  او فرزندتان را ازشما گرفته به قیمت بهشتو چه معامله زیبایی! 

وی ضمن تبریک تولد حضرت علی اکبر (ع) گفت: این جلسه معطر است به نامحضرت علی اکبر(ع) . مادر او هم مادری چشم به راه بود و چه مناسبتی بهتر از این روز برای برگزاری این مراسم.

آلیا در پایان گفت: امیدوارم همایشی که امسال پا گرفت و همزمان در تمام فرهنگ سراهای تهران تمام احساساتمان را به شهدای پرآوازه تقدیم کردیم مثل همایش شیرخواران حسینی همگانی و جهانی شود، زیرا انقلاب ما جهانی شده است.

الهه راستگو دیگر سخنران این برنامه گفت: بسیار خرسندم که در روز جوان و مقارن با تولد حضرت علی اکبر(ع)در جمع شما بزرگواران حضور دارم.در جمع شما عزیزانی که به منظور بزرگداشت مقام مادران جاویدالاثر های هشت سال دفاع مقدس گرد هم جمع شده اید و حضور نورانی و ارزشمند شما مادران چشم به راه را در جمع خود غنیمت می شماریم.

شما جلوه ای از مهرورزی و مهربانی پروردگار را به نمایش می گذارید. مادرانی که در سایه سار بانوی صبر و استقامت حضرت زینب(س) وبا چشمانی خدایی،  زیبایی و شکوه این فداکاری ها را همزبان و همراه پیام رسان کربلا برتاریخ پر افتخار ایران اسلامی حک کردند.

عضو شورای شهر اسلامی تهران گفت: امروز اقتدار و اعتماد به نفس ملی این مرزو بوم مدیون شما مادران دلیر این سرزمین و فرزندان  برومندتان است.ما به عنوان خدمتگذاران مردم تا به حال نتوانسته ایم ذره ای از درد انتظارو فقدان حضور فرزندان عزیر و جگر گوشه های شما را تسکین دهیم. مطمئنا اجرسختی و مشقت های شما نزد خداوند متعال محفوظ است.معنی  انتظار را مادرانی از این دیار و درسالیان دراز برای ما دراوج خود به نمایش گذاشته اند. عظمت وجود این مادران را  نمی توان به سادگی بیان کرد.

 وی در پایان گفت: از آقایان  شهاب مرادی  و وکیل پور که تلاش کردند با برگزاری این مراسم درروز جوان به این مادران عزیز و کل جامعه اسلامی ایران یادآورشوند که ما همه آرامش،آسایش و سربلندی خود را از رشادتهای فرزندان آنها داریم سپاسگزارم.

حجت الاسلام نقویان آخرین سخنران این برنامه گفت: مادران چشم به راه عزت و عظمت این کشور هستند.شما مثل مادر وهب هستید که وقتی دشمن سر فرزندش را در خیمه ها انداخت آن رابا عطر غسل داد و شستشو کرد و به سمت دشمن انداخت و گفت: چیزی را که در راه خدا  داده ام پس نمی گیرم. مادر شهید چشم به راهی می گفت: پسرم تو را در راه امام حسین (ع)دادم.

وی در ادامه گفت:  امروز مادر شهید سینه سپر می کند و با همه خمیدگی قد می افرازد.کره زمین هر چه نور دارد مال وقتی است که رو به خورشید است و غیر ازآن تاریک است.ملت ما نیز هر چه  روشنایی دارد به خاطرشهدا است.

حجت الاسلام نقویان  در پایان گفت: شهدا اتاقپنهانی نداشتند. فقط یک اتاق داشتند که دشمن نقشه آنان را نداند.پس مبادا برای انجام گناه اتاق پنهانی داشته باشید.ما باید بدانیم هر چه داریم ازخون شهدا و رهبر انقلاب اسلامی است. اگر دورمقام معظم رهبری مثل شمعحلقه بزنیم از نور هدایت او بهره مند می شویم و رهبر مثل ستونی است که اگر نباشد، سقف پایین می آید. ما سرمایه های بزرگی داشتیم که خونشان را پای نخل انقلاب دادیم، پس باید قدر همه نعمت های انقلاب را بدانیم..

اجرای این برنامه  را حسن گوهر پور مجری صدا و سیما به عهده داشت . پخش کلیپ با موضوع ” مادران چشم به راه” ،  شعر خوانی احمد علیخانی شاعر،طراحی چهره شهدای گمنام و تقدیم آن به مادران ، اجرای سرود ، برگزاری نگارگذر ازعکس شهدای دفاع مقدس و نمایشگاه کتاب از دیگر بخش های این مراسم بود.

در پایان ازمادران شش شهیدگمنام منطقه 11 شهیدان فریبرز روحی ، علی رضا کنی، داود ابراهیمی حسین آبادی، مرتضی رجبی، صادق صالحی و سعید طاهرنژاد توسط مقامات حاضر تجلیل شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا