گوناگون

مازندران با چالش های اساسی در اقتصاد و فرهنگ روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفر استان در سال جاری با اشاره به اینکه مازندران بعنوان یک استان گردشگر حائز اهمیت است، اظهارداشت: باید در بحث گردشگری بعنوان محور اصلی اقتصاد به آن توجه شود.

وی بیان کرد: با توجه گردشگری بودن استان باید زیرساخت ها و استعداد های طبیعی اعم از دریا، جنگل، جلگه و منابع طبیعی  شناسایی و مدیریت در آن اعمال شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت ها وپتانسیل های موجود باید مدیریت استان بصورت منطقه ای و میدانی صورت گیرد.

فلاح جلودار با بیان اینکه شعار سال جاری توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد، افزود: با توجه به شعار سال جاری، بحث گردشگری می تواند نقطه تلاقی فرهنگ و اقتصاد برای رفع معضل بیکاری استان باشد.

وی با اعلام اینکه صنایع دستی مازندران می تواند موجب درآمدزدایی و ترویج فرهنگ  استان باشد، اذعان داشت: مازندران از نظر صنایع دستی و کالاهای سنتی یک استان توانمند و همچنین از نظر امنیتی چزء استان نخست در کشور است.

فلاح اذعان داشت: زیر ساخت های زیر بنایی استان که 2 جاده اصلی و مواصلاتی با اختصاص بودجه تا پایان 93 به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: ببا توجه به اینکه 19 هزار تلفات جاده ای در کشور داشتیم در مازندران ضعف داریم که در این زمینه نیروی انتظامی و پلیس راهور برای رفع این مشکل تلاش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا