گوناگون

مانور امداد و نجات در شهریار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سرچه پیما ظهر امروز در مانور اطفای حریق و امداد و نجات که در کهنز برگزار شد وقوع حوادث و بلایای طبیعی را امری اجتناب ناپذیر برشمرد و اظهار داشت: کشور ما به لحاط موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مستعد وقوع بسیاری از انواع بلایای طبیعی است و از آنجاکه بخش اعظمی از تلفات و خسارات ناشی از اینگونه حوادث به مرحله پس از حادثه و سرعت و نحوه امدادرسانی به حادثه دیدگان برمی گردد، لذا برقراری هماهنگی و انسجام میان دستگاهای خدماتی و امداد رسان امری ضروری است.

این مسئول عنوان کرد: برگزاری مانورهایی از این قبیل، نقش بسیار مهمی در سنجش میزان آمادگی دستگاه های امدادی، تجهیزات و امکانات آنان دارد و در واقع هدف از برگزاری چنین مانوری علاوه بر سنجش میزان امادگی دستگاه های مذکور، بررسی نقاط قوت و ضعف آنها است.

وی افرود: متاسفانه در بسیاری از مواقع، امکانات لازم جهت امداد رسانی وجود دارد اما به دلیل عدم آمادگی، عدم هماهنگی و مدیریت نادرست و پراکنده، استفاده بهینه از آنها میسر نشده و منجر به بروز تلفات بیشتر می شود.

معاون عمرانی فرماندار شهریار گفت: مانور امروز با سناریوی ایجاد زلزله و به تبع آن تخریب آوار همراه با انفجار و آتش سوزی در خط لوله فرضی انتقال مشتقات نفتی در قالب سه انفجار جداگانه برگزار شد که با توجه به عدم هماهنگی و اطلاع قبلی، سرعت عمل نیروهای امدادی و انتظامی و حضور به موقع آنها در محل مطلوب بوده است.

سرچه پیما متذکر شد: با بررسی دقیق و کارشناسانه نتایج این مانور، نقاط قوت و ضعف دستگاه های خدماتی و امدادی مشخص خواهد شد که امید میرود با تقویت نقاط قوت و رفع کاستیهای موجود، آمادگی کاملی برای امداد رسانی در مواقع بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی در سطح شهرستان فراهم شود و خسارات و آسیبهای ناشی از حوادث به حداقل ممکن برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا