گوناگون

ماهیان پرورشی فاقد هرنوع هورمون رشد هستند

81254979 5853158

ˈ غلامحسین اکبری ˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بسیاری از خانواده ها نگران برخوردار بودن ماهیان پرورشی از هورمون رشد بوده و به این دلیل از مصرف آن خودداری می کنند.

وی اضافه کرد: نه تنها در کشور برخلاف برخی محصولات، برای افزایش رشد ماهی از هورمون استفاده نمی شود، بلکه از لحاظ اقتصادی سعی می شود حتی المقدور از پتانسیل طبیعی و مواد غذایی موجود در آب برای رشد ماهی ها استفاده کنند.

به گفته وی برای کمک به ذخایر غذایی کپورماهیان چینی که عموما تغذیه کننده موجودات ریزی به نام پلانکتون در داخل آب هستند، پرورش دهندگان سعی می کنند با غنی سازی آب استخر با انواع کودها، امکان رشد بیشتر پلانکتون ها را برای تغذیه بیشتر ماهیان در کنار نور خورشید فراهم کنند.

اکبری گفت: تمام هنر پرورش دهندگان در پرورش این ماهیان تعادل بین میزان غذای موجود در استخر و نیاز غذایی این ماهیان است بنابراین ناکارایی پرورش دهندگان تنها منجر به افزایش مصرف نهاده های اولیه ای چون کود و افزایش هزینه خواهد بود.

وی تاکید کرد: در جهان استقبال از مصرف ماهی پرورشی به دلیل اطمینان از رعایت اصول فنی و بهداشتی و سیستم های تحت کنترل انسانی بیشتر از ماهیان دریایی است چون با رشد اقتصادی کشورها و صنعتی شدن و آلودگی آب ها، امکان وجود فلزات سنگین و سموم، بالاخص جیوه در گوشت ماهیان بالاتر رفته و گرایش مصرف کنندگان را به ماهیان پرورشی سوق می دهد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد امروزه با وسعت گرفتن جوامع، رعایت علمی فرآیند تولید، توزیع تا مصرف که در قالب یک مدیریت بازاریابی صورت می گیرد اهمیت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: هم اکنون در شهرستان بروجرد 31مرکز پرورش ماهی وجود دارد و سالانه یک هزارو 300 تن ماهی در این مراکز تولید می شود.

542/634

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا