گوناگون

مبلغان دینی از بیان مسائل سیاسی و جناحی پرهیز کنند

حجت الاسلام عیسی عیسی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و فعالیت مبلغان دینی و مذهبی در این ایام اظهار داشت: مبلغان در محافل مذهبی از بحث‌های سیاسی و نقد اشخاص پرهیز کنند و اجازه ندهند مساجد، سنگرهای مهم ضربه دیده و خلوت شوند.

وی ادامه داد: عدم ورود به فضاهای سیاسی و جناحی یکی از ویژگی‌های مبلغان است و تجربه نشان داده مبلغان موفق بر این امر واقف بوده و دارای این ویژگی بوده‌اند.

مدیرگروه فرهنگ نامه مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به این که ماه رمضان امسال در فصل تابستان است، افزود: لازم است برای استفاده و بهره بردن از بیانات مبلغان نهادهایی همچون امور مساجد، اوقاف، ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه، هماهنگی و تدابیری داشته باشند تا برنامه‌های فرهنگی در این ماه به خوبی پیش رفته و مردم نیز از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام عیسی زاده تصریح کرد: ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد برای برگزاری برنامه‌های متنوع در ماه رمضان زمینه استفاده از برنامه‌های مبلغان را فراهم کرده و اجازه ندهند گرمی هوا مانع از بهره مندی مردم از برکات ماه رمضان شود.

تبلیغ بر اساس نیاز مخاطب باشد

وی با بیان این که طوایف و قبایل متفاوتی در کشور وجود دارد، ابراز داشت: بهتر است بر اساس نیاز مخاطب کار تبلیغی انجام شود و بیان مطالبی از سبک زندگی اسلامی به مردم با بهره گیری از آموزه‌های قرآن کریم یکی از اولویت‌های مبلغان است و در سیره اهل بیت(ع) و علما اطلاعات ارزشمندی در این باره وجود دارد.

مدیر گروه فرهنگ نامه مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم یادآور شد: نیاز است مبلغان شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی را به جامعه عرضه کرده و در این عرصه‌ها نیز ورود کنند.

وی با اشاره به لزوم مطالعات مبلغان از فعالیت‌های تکفیری و ریشه به وجود آمدن عوامل آنها افزود: خوب است مبلغان عوامل پیدایش و اهداف تکفیری‌ها را به مردم عرضه داشته تا آگاهی‌های لازم در باب فعالیت تکفیری‌ها صورت گیرد و از خطرات آنها مصون بماند.

حجت الاسلام عیسی زاده با بیان این که اعتیاد یکی از بزرگ ترین مشکل جامعه کنونی است‏‏، عنوان کرد: مبلغان می‌توانند مردم را از آسیب‌های اعتیاد آگاه کرده و از خانواده‌ها برای کمک به ریشه کن شدن اعتیاد کمک بگیرند و رابطی در این باره باشند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا