گوناگون

مبنای برنامه‎ریزی در زندان‌ها، اجرای اصول انسانی است

مدیرکل زندان‎های لرستان گفت: مبنای برنامه‎ریزی در زندان‌ها بر اساس اجرای اصول انسانی، اصلاحی و تربیتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، محمدعلی محمدی در کمیته فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‎های استان، بیان کرد: با برنامه‎ریزی‎های انجام شده در زندان‎های استان، امروز زندان به محلی برای ترمیم و بازپروری زندانیان تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: تغییرات محسوسی که در سطوح مختلف چه در حوزه روش‎های زندانبانی و چه در بخش مدیریتی و برنامه‎ریزی صورت پذیرفته، تأثیرات عمیقی در فرآیند بازگشت آبرومندانه زندانیان به جامعه داشته است.

محمدی تصریح کرد: زندانبانی یک تخصص است و خدمات‎رسانی به مجرمانی که در زندان‌ها به سر می‌‎برند کاری علمی، پژوهشی، پیچیده، بسیار سخت، طاقت فرسا و انسانی است.

مدیرکل زندان‎های استان اضافه کرد: تنها زندانیانی می‌‎توانند از مشوق‎های تعریف شده بهره‎مند شوند که در برنامه‎های فرهنگی و تربیتی زندان حضور چشمگیر داشته و به قوانین و مقررات احترام بگذارند.

وی گفت: ما در زندان‌ها پایه برنامه‎‌ها را بر رعایت حقوق زندانیان و تلاش برای ایجاد تغییرات مثبت و بازگشت آن‌ها به کانون خانواده‎‌هایشان قرار داده‎ایم.

محمدی افزود: علی‎رغم وجود موانع و مشکلات فراوان همواره سعی شده از همه ظرفیت‎‌ها برای تحقق برنامه‎های سازمانی بهره گرفته شود.

مدیرکل زندان‎های استان لرستان اظهار کرد: زندان بهترین فرصت برای زندانیان به منظور تدبر و تفکر در رفتارهایی است که تاکنون از خود بروز داده و منجر به محکومیت آن‌ها شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: زندانی نباید اوقات زندان را همانند زمان‎های گذشته به بطالت بگذراند بلکه می‌‎تواند با یک تصمیم منطقی و درست، کاری ماندگار انجام داده و برای همیشه خود را از بند تفکرات انحرافی‌ رها سازد.

وی ضمن اشاره به اهمیت برنامه‎های فرهنگی و تربیتی سازمان، این برنامه‎‌ها را کاملاً کار‌شناسی شده دانست که اجرای کامل آنها قطعاً نتایج مثبتی در اجتماعی کردن زندانیان خواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا