گوناگون

متیو وارکوس جانشین کوین اسپیسی در تئاتر لندن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی‌ بی سی، وارکوس که از دیگر کارهایش می توان به نمایش «روح: موزیکال» در وست اند نیز اشاره کرد، جای این ستاره شناخته شده هالیوودی را وقتی او در سال 2015 از سمتش به عنوان کارگردان هنری این تئاتر کناره گیری کند، خواهد گرفت.

وارکوس در سال 2008 مسئولیت کارگردانی نمایش «Speed-The-Plow» را با نقش آفرینی اسپیسی و جف گلدبلوم در تئاتر اولد ویک بر عهده داشت. اسپیسی گفت: بسیار خوشحالم که دوستم متیو وارکوس قبول کرده تا در سال آینده کنترل را در دست بگیرد. متیو کارگردانی باملاحظه، غریزی و شدیدا خلاق است و کاملا استحقاق این را داشته که به خاطر کارهایش مورد تشویق و تحسین قرار بگیرد.

اسپیسی در ادامه سخنانش از کیفیت و تنوع کارهای جانشین بعدی اش تعریف و گفت: می دانم او تئاتر ما را خیلی دوست دارد و به همین دلیل من برای پرسنل، تماشاچیان و انجمن های بازیگری و تهیه کنندگی مان بسیار خوشحال هستم که می توانند او را به عنوان محافظ بعدی شان داشته باشند.

از جمله نمایش های تولیدشده توسط وارکوس می توان به بازسازی نمایش «پیروزی های نرماندی» آلن آکیبورن و نمایش «هنر» در وست‌اند و همچنین نمایش «خدای کشتار» نوشته یاسمین رضا در برادوی اشاره کرد که وارکوس برای آن برنده جایزه تونی بهترین کارگردانی نیز شد. این کارگردان بریتانیایی همچنین مسئولیت سرپرستی اقتباس تئاتری «ارباب حلقه ها» را نیز بر عهده داشت که از ماه می سال 2007 تا جولای 2008 در تئاتر وست اند لندن به روی صحنه رفت و در هنگام پخش، گران ترین نمایش تئاتر جهان بود.

او در سال 2010 نیز نمایش معروف «ماتیلدا» نوشته رولد دال را در استراتفورد کارگردانی کرد که در آن همسرش لارن وارد نقش میس هانی را بازی می کرد. این نمایش که برنده چندین جایزه مختلف نیز شده بود در ماه اکتبر سال 2011 به تئاتر وست اند منتقل شد.

وارکوس درباره مسئولیت جدیدش گفت: از اینکه می توانم بعد از کوین مسئولیت اداره این ساختمان فوق العاده را بر عهده بگیرم بسیار هیجان زده هستم. او تئاتر اولد ویک را باری دیگر به عنوان تئاتری که در سطح جهانی شناخته شده است مطرح کرده و من هم دوست دارم اداره آن را به عنوان مرکزی برای خلاقیت پر انرژی ادامه دهم.

وارکوس اولین تجربه اش در زمینه فیلم های سینمایی را در سال 1999 و با فیلم «هم خو» آغاز کرد. فیلم «سربلندی» او که درباره حمایت از معدنچیان در سال 1984 است و در جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد، از دیگر آثار اوست.

اسپیسی که مدت 10 سال است مسئولیت کارگردانی هنری تئاتر اولد ویک لندن را بر عهده دارد، در اواخر همین هفته نمایش تک نفره «کلارنس دارو» را افتتاح می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا